נשיא ארה"ב דונלד טראמפ העלה הלילה (בין שלישי לרביעי) שוב את ההצעה לקנדה להפוך למדינה ה-51 של ארצות הברית, זאת בכדי שתוכל לזכות בהגנה של מערכת כיפת הברזל האמריקנית ללא תשלום מיליארדי דולר. לדברי הנשיא, הדבר נשקל בצמרת המדינית בקנדה.
בפוסט שכתב ברשת החברתית שלו, "Truth Social", כתב טראמפ: "אמרתי לקנדה, שמאוד רוצה להיות חלק ממערכת כיפת הזהב המדהימה שלנו, שזה יעלה 61 מיליארד דולר אם הם יישארו אומה נפרדת אך לא שוויונית, אבל יעלה אפס דולר אם הם יהפכו למדינה ה-51 היקרה שלנו. הם שוקלים את ההצעה".

כאמור, זו לא הפעם הראשונה שטראמפ הציע לאומה הקנדית את האפשרות להפוך לאומה ה-51 של ארה"ב, מהלך שעד כה נתקל בחומת זעם מטעם קנדה. בפוסט שפרסם ברשת החברתית שלו לציון חג הכריסמיס כתב: "אך אם קנדה תהפוך למדינה ה-51 שלנו, המיסים שלהם ייחתכו ביותר מ-60%, העסקים שלהם יכפילו את גודלם מיד, והם יהיו מוגנים צבאית כמו שום מדינה אחרת בעולם".
גם לאחר התפטרותו של ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא ארה"ב חזר על קריאתו לקנדה להצטרף ולהפוך למדינה ה-51: "המון אנשים בקנדה מאוד יאהבו להיות המדינה ה-51 (של ארה"ב). ארצות הברית לא יכולה לסבול יותר מהגירעונות המסחריים והסעד העצום שקנדה דרושה להם על מנת להישאר עם הראש מעל המים".

מוקדם יותר החודש, במהלך פגישה בבית הלבן, ראש ממשלת קנדה מארק קרני אמר לטראמפ כי "קנדה לעולם לא תהיה למכירה". הנשיא השיב: "לעולם אל תגיד לעולם לא", והוסיף: "זה יהיה כמו נישואים נפלאים. אני מאמין שיהיה קיצוץ מס עצום עבור אזרחי קנדה. תקבלו שירות צבאי חינם, טיפול רפואי אדיר ודברים אחרים. יהיו הרבה יתרונות".
