נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבהיר היום (שלישי) כי בכוונתו לפעול נגד חברות טכנולוגיה מערביות שעדיין מציעות שירותים במדינה, ואמר בפגישה בקרמלין על החברות: "הן מנסות לחנוק אותנו, אנחנו צריכים לחנוק אותן".
פוטין השמיע את דבריו בתגובה לדברים שאמר סטניסלב יודקובסקי, מנכ"ל חברה רוסית לשיחות וידאו, שהתלונן כי חברות כמו מיקרוסופט וזום עדיין פועלות ברוסיה "בצורה כלשהי" וגורמות להפסדים לחברות מקומיות. "אנליסטים מעריכים שהתחרות הזו עולה לנו מיליארדים", אמר יודקובסקי.

לדברי פוטין, חברות מערביות לא גורשו מרוסיה אך כעת יש "להגיב באותה מידה", ולהגביל את פעילותן. "הם פעלו פה בתנאים נוחים, ועכשיו מנסים לחנוק אותנו – נענה באותו אופן".
מיקרוסופט וזום הכריזו בעבר על יציאה מהשוק הרוסי בעקבות הפלישה לאוקראינה, אך השירותים שלהן עדיין זמינים במקרים מסוימים. זום אף נקנסה ברוסיה באוקטובר 2023 ב-115 מיליון רובל על פעילות ללא סניף מקומי.
שר התעשייה הרוסי אנטון אליכאנוב חזר ואמר בפברואר כי חברות שינסו לחזור לרוסיה ייתקלו בקשיים: "אנחנו לא מחכים לאף אחד בזרועות פתוחות – יהיה מחיר לשלם על החלטות העבר". מאז תחילת המלחמה עזבו את רוסיה כ-475 חברות זרות, לפי נתוני בית הספר לכלכלה בקייב.
