לאחר ברשתות הערביות דיווחו היום (שלישי)על המוני עזתים שהתנפלו על מרכז חלוקת הסיוע האמריקני, תיעודים שנפוצו בתקשורת הערבית מראים את הכאוס אשר השתרר במתחם לאחר הפריצה.
בתיעודים ניתן לראות המון עזתי אשר מסתובב בתוך גדרות המתחם ומחוצה להן באין מפריע, כאשר באחד מהם ניתן אף לראות שחלקם נושאים חבילות בידם – זאת זמן קצר לאחר פתיחתו.
בערוצים המזוהים עם ארגון הטרור חמאס מיהרו לתייג, כצפוי, את המנגנון החדש כ"כישלון". "התברר כבר ביום הראשון כי "התוכנית הישראלית-אמריקאית" לחלוקת סיוע נכשלה, שכן חברי הארגון האמריקאי נמלטו בעוד כוחות הכיבוש פתחו באש על האזור" נמסר.
כזכור, פחות משעה קודם לכן, דובר צה"ל הצהיר על תחילת פעילותם של שני מרכזי חלוקה ראשונים במרחב 'תל-סולטאן' וציר 'מורג' שברפיח, המיועדים לחלוקת חבילות מזון לאלפי משפחות ברצועה. החבילות כוללות מצרכים בסיסיים כגון קמח, שמן, אורז וקופסאות שימורים.
