הממשלה הסורית החדשה הסכימה לסייע לארצות הברית באיתור והחזרת אזרחים אמריקאים שנעדרו במהלך מלחמת האזרחים בסוריה – כך הודיע היום (ראשון) שליח ארה"ב המיוחד לסוריה. מדובר בצעד נוסף המצביע על התחממות ביחסים בין שתי המדינות.
תומאס ברק, שגריר ארה"ב בטורקיה והשליח המיוחד לסוריה, כתב בפוסט שפרסם כי מדובר בצעד משמעותי. "משפחותיהם של אוסטין טייס, מג'ד כמאלמאז וקיילה מולר חייבות לקבל סגירת מעגל", הוסיף ברק כשהוא מתייחס לאזרחים אמריקאים שנעדרו או נהרגו בסוריה מאז 2011.

לדברי ברק, הנשיא טראמפ הבהיר כי החזרת אזרחים אמריקאים הביתה או גופותיהם – היא עדיפות עליונה: "הממשלה הסורית החדשה תסייע לנו במחויבות הזו". מקור סורי ציין כי ישנם 11 נעדרים נוספים, כולם אזרחים אמריקאים ממוצא סורי.
ההכרזה הגיעה לאחר פגישה בין ברק לנשיא סוריה החדש ושר החוץ שלו, שהתקיימה במהלך ביקורם בטורקיה. ביום שישי העניק ממשל טראמפ לסוריה פטור נרחב מסנקציות – צעד ראשון לקראת ביטול כולל של העיצומים שנמשכו עשרות שנים, זאת לאחר שהנשיא התחייב להסרתם במהלך ביקורו האחרון במזרח התיכון.
