טראמפ אמר בשיחה עם מנהיגים אירופיים כי הוא מאמין שנשיא רוסיה פוטין אינו מעוניין לסיים את המלחמה, כך אמרו בכירים מהיבשת היום (חמישי) לעיתון הוול-סטריט ג'ורנל, זאת על אף שבבית הלבן הכחישו שהנשיא האמריקאי אמר את הדברים.
לפי הדיווח, הנשיא האמריקאי פתח שיחה משותפת שקיים ביום שני עם מנהיגי צרפת, גרמניה, איטליה, אוקראינה ונציבת האיחוד האירופי במילים "אני חושב שולדימיר לא רוצה שלום" – הפעם הראשונה שהודה בכך. יחד עם זאת, הוא חזר בו מכוונתו להטיל על מוסקווה סנקציות נוספות בשל סירובה.

עוד צוין כי השיחה – אשר התקיימה זמן קצר לפני שיחתו של טראמפ עם פוטין – הייתה חלק ממאמץ אירופי משותף להביא את וושינגטון להגביר את הלחץ כנגד מוסקווה – מאמץ שכאמור אינו צלח, אולם לדברי האירופים סייע להבהיר את עמדתו האמתית של פוטין.
לפי אחד מהמקורות אשר שוחח עם העיתון, הנשיא טראמפ נשמע במהלך השיחה "בלתי מחויב" לתפקיד האמריקאי במשא ומתן לסיום המלחמה. "זאת לא המלחמה שלי", אמר הנשיא לכתבים לאחר שיחתו עם פוטין מאוחר יותר, "הכנסנו את עצמנו למשהו שלא היינו צריכים להיות מעורבים בו".

בתוך כך, דוברת הבית הלבן קרוליין לוויט הכחישה מוקדם יותר שהנשיא אכן אמר את הדברים אשר יוחסו לו. "הנשיא אכן אמר שהוא חושב שפוטין מאמין שהוא מנצח במלחמה, אבל הוא מעולם לא אמר שפוטין לא מוכן לסיים את המלחמה".
