כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מדווח: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ממשיכה להתמהמה – ומבקשת היום (חמישי) מבג"ץ ארכה נוספת להגשת תגובתה בנושא ועדת הרוגלות – זו הפעם ה-16. אישור הדחיה ניתן שוב על סמך דעתו של השופט עמית בלבד.
לטענת היועמ"שית, תגובתה מתעכבת בשל "ריבוי עניינים דחופים המונחים על שולחנם של הגורמים הבכירים הרלוונטיים". בהרב מיארה מבקשת מבית המשפט ארכה קצרה כשלדבריה – היא בשלבי סיום אחרונים של כתיבת התגובה.

המשיב מטעם ועדת הרוגלות, עו"ד ברוך רובין, ציין בפני בית המשפט כי מן הראוי שהיועמ"שית "תכבד את החלטות בית המשפט ואת האינטרס הציבורי", ותמנע מהגשת דחייה נוספת. אך לאחר מכן הוסיף כי למרות זאת "דומה כי הכל כבר נאמר מבלי שנפל על אוזן קשבת, או גרם לשינוי כלשהו בהתנהלותה של היועמ"שית".
גם הממשלה התנגדה למתן הארכה, כשהם מציינים כי הנימוקים זהים לאלו שהוגשו לבית המשפט עוד בארכה מספר 7. אולם, המשיבים מטעם מדגישים כי במידה ובית המשפט יעתר לבקשתה של היועמ"שית, יובהר בהחלטה כי מדובר בארכה אחרונה.
כצפוי, השופט יצחק עמית אישר את הבקשת היועמ"שית, והעניק לה ארכה עד לתאריך ה-29.5.2025. בכתב ההחלטה שלו, בחר עמית לעקוץ את הממשלה וכתב בסוגריים: "לא נעלמה מעיניי התנגדותם הנחרצת והעקבית של יתר המשיבים".

בהמשך, הדגיש השופט כי הארכה חלה על כל המשיבים, וכי הוא מצפה שלא תתבקשנה ארכות נוספות. כמו בארכה הקודמת, ובניגוד לאלו שניתנו לפניה, ההחלטה נתנה על ידי השופט יצחק עמית לבדו, ולא בהרכב של שלוש שופטים.
כזכור, בחודש שעבר דיווחנו לראשונה כי השופט עמית אישר ליועמ"שית בפעם ה-15, ולאחר חצי שנה של דחיות, ארכה נוספת לתגובתה לוועדת הרוגלות, בת חודש וחצי. באותו מעמד, הדיון בנושא נקבע לתאריך ה-4.6.25.
