פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום חמור נגד משה אטיאס, צעיר בן 18.5 מאשדוד, בגין עבירות ביטחוניות שביצע לכאורה במהלך המלחמה בשירות גורמים מודיעיניים איראניים.
לפי כתב האישום, אטיאס ניהל קשר עם סוכני מודיעין איראניים דרך אפליקציית טלגרם וביצע עבורם משימות ריגול ואיסוף מידע רגיש, לרבות תיעוד אתרים אסטרטגיים בישראל.

בין היתר, בתאריך 23.4.25, הגיע אטיאס לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם היה מאושפז ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. בהנחיית הסוכנים האיראניים, הוא תיעד את קומת האשפוז, את סידורי האבטחה ואף ניסה לאתר את חדרו של בנט תוך התחזות לקרוב משפחה. ניסיון זה סוכל על ידי מאבטח במקום.
במהלך פעילותו, הנאשם העביר לסוכנים שרטוטים חלקיים של קומת האשפוז, שכללו מידע על מיקומי מעליות, עמדות שמירה ודרכי גישה, ואף מסר פרטים על לבוש ואמצעי לחימה של המאבטחים. בנוסף, תיעד מרכזי קניות ביבנה ובתל אביב, ביצע השחתת סמלי מדינה – לרבות הצתת מדי צה"ל והשחתת שטרות כסף – ושלח את הסרטונים לגורמים האיראניים. באחת המשימות הטמין כרטיס סים לפי הנחיותיהם.

הנאשם נקט באמצעי זהירות מתוחכמים, תוך שימוש בשני מכשירי טלפון נפרדים, הימנעות מניווט באפליקציות מפות והזמנת מוניות אקראיות, במטרה לחמוק ממעקב. בתמורה לפעילותו, קיבל סכום כולל של כ-1,800 דולר שהועבר אליו באמצעות ארנק דיגיטלי.
הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרו של אטיאס עד תום ההליכים המשפטיים. בבקשת המעצר נכתב כי מדובר בעבירות ביטחוניות חמורות שבוצעו בעיצומה של מלחמה, וכי הנאשם יצר ביודעין קשר עם גורמים עוינים והמשיך לפעול בשירותם גם לאחר שהיה מודע לזהותם.
