בכירי הממשל, חברי קונגרס וסנאט רבים בארצות הברית הביעו הבוקר (חמישי) תנחומים וגם זעם בעקבות הפיגוע הרצחני סמוך למוזיאון היהודי בוושינגטון בו נרצחו שני עובדי שגרירות ישראל בוושינגטון ונפגעו שניים נוספים.
מזכיר המדינה מרקו רוביו הביע תנחומים: "אנחנו מגנים בצורה הברורה ביותר את הרצח של שני עובדי שגרירות ישראל בוושינגטון. תפילותינו עם קרובי הנרצחים. זה היה מעשה חצוף ופחדני של אלימות אנטישמית. אל תטעו – נאתר את האחראים ונביא אותם לדין".
We condemn in the strongest possible terms the murder of two staff members from the Embassy of Israel in Washington, DC. Our prayers are with their loved ones.
This was a brazen act of cowardly, antisemitic violence. Make no mistake: we will track down those responsible and…
— Secretary Marco Rubio (@SecRubio) May 22, 2025
מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הסנאטור היהודי צ'אק שומר כתב: "הירי המחליא הזה נראה כעוד דוגמה מחרידה לאנטישמיות שאנו יודעים כי היא משתוללת בקרב החברה שלנו. מתפלל עבור אלו שנהרגו, כל מי שנפגע ומשפחתם".
"מחריד. הירי מחוץ למוזיאון היהודי בוושינגטון הוא מעשה נתעב של רצח על רקע אנטישמי ופעולת טרור. מערכת אכיפה החוק האמריקאית חייבת להשתמש בכל הכלים שברשותה כדי לחקור ולתבוע את הפושעים הרשעים האלו", כתבה חברת הקונגרס אליס סטנפניק, "ארה"ב חייבת להמשיך לעמוד לצד בעלת בריתה החשובה ביותר ישראל ולעבוד על מנת למגר את האנטישמיות הנבזית הזו שמשתוללת ברחובות שלנו ובכל העולם".
Horrific. The shooting outside the Jewish Museum in Washington, D.C. is a heinous act of antisemitic murder and terrorism. U.S. law enforcement must use every tool at its disposal to investigate and prosecute these evil criminals. The U.S. must continue to stand with our most…
— Elise Stefanik (@EliseStefanik) May 22, 2025
יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל עו"ד מארק צל, ששוהה בוושינגטון בימים אלו, גינה גם הוא את הפיגוע: "ההסתה האנטישמית והאנטי-ישראלית שמתחזה ל"מחאה" פוליטית חודרת לאמריקה, וגוררת מעשי טרור ממשיים נגד יהודים. זו תוצאה ישירה של שיח שנאה שהתפשט במערב לפני ואחרי 7 באוקטובר. מודה לנשיא טראמפ על עמידתו האיתנה לצידנו בזמנים קשים אלו, במאבק העיקש באנטישמיות ובשנאה. המצב הנוכחי מצריך טיפול עומק. אנחנו לא נירתע ולא ניכנע, עם ישראל חי".
הכתובת הייתה על הקיר
הפיגוע הרצחני שהתרחש הלילה בוושינגטון לא בא בחלל ריק. נתונים מטעם התנועה למאבק באנטישמיות מראים כי לא פחות מ-40% מכלל התקריות האנטישמיות המדווחות והמתועדות בעולם בשנת 2024 אירעו בארה"ב.
סשה רויטמן, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות מסר הבוקר (חמישי) בעקבות הפיגוע: "פיגוע הירי הכואב הלילה בסמוך למוזיאון היהודי בוושינגטון הוא רצח אנטישמי לכל דבר, אירוע טרור שכוון כלפי ישראלים ויהודים. אנו המומים מהתעוזה – אבל לצערנו הכתובת הייתה בהרבה מובנים על הקיר".
"מדובר בתופעה שלא החלה היום – הגל הנוכחי הוא תוצאה של עשרות שנות הסתה שלא טופלה כראוי, קריאות לאינתיפאדה ופגיעה ביהודים שהתקבלו באדישות, של אנטישמיות בוערת באוניברסיטאות וקמפוסים – שעוברת בשתיקה", אמר רוטימן, "לכן, אסור לנו להיות מופתעים כשאירועים כאלה קורים. אנחנו כואבים ומחזקים את משפחות הנרצחים והנפגעים, ומזכירים כי מאבק נגד אנטישמיות הוא מלחמה יומיומית, והשלטונות והרשויות בארה"ב חייבים להיות אקטיביים ולנהוג ביד קשה יותר כדי לבלום את המגמה הקשה הזו".
