עם תום השבעה על צאלה גז הי"ד, שנרצחה בשבוע שעבר בפיגוע מתועב, הקימו היום (רביעי) תושבים ומתנדבים אוהבי השומרון מבנה חדש סמוך ליישוב ברוכין – בקרבת מקום הפיגוע. המבנה הוצב בשטח המוכרז כאדמות מדינה, בין מאהל לשכת ראש מועצת שומרון לבין הכביש, בסמוך לנקודה בה נרצחה צאלה.
מדובר במבנה הראשון בשכונת "ברוכין דרום", אשר תוקם לזכרה של צאלה גז הי"ד. השכונה צפויה לקום על אדמות מדינה הסמוכות לברוכין ולמקום הפיגוע, ותהווה תשובה ציונית נחושה לאירוע הקשה.

כזכור, לפני כשבוע נרצחה צאלה בפיגוע ירי אכזרי סמוך לברוכין בדרכה לחדר הלידה. מאז הפיגוע הוקם במקום מאהל מחאה של לשכת ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ותושבים מכל רחבי הארץ מגיעים להביע הזדהות ולדרוש מענה ביטחוני והתיישבותי.
