בני משפחתה של צאלה גז הי"ד, שנרצחה בפיגוע הירי בשומרון, הגיעו היום (שני) לשבת שבעה בלשכת ראש מועצת שומרון, בזירת הפיגוע. לצד המשפחה הגיעו אזרחים רבים, אישי ציבור ותושבי האזור, שבאו לחזק את המשפחה ולמחות נגד אוזלת היד של הממשלה במאבק בטרור ביו"ש.
בעלה של צאלה חננאל, פנה לראש הממשלה: "אנחנו דורשים שתפעל מיד כדי שדבר כזה לא יקרה שוב. צאלה, היקרה שלי, אני אוהב אותך וכואב שאת לא פה איתי. הרצח שלך לא יהיה לשווא. כל הנשים ההרות בארץ צריכות להיות בטוחות, ואנחנו נעשה הכל שלא יהיה עוד תינוק שייוולד לאם שנרצחה בדרך לחדר לידה. עם ישראל חי, וכולנו עם אחד".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, קרא יחד עם הנוכחים פרק תהילים לרפואת התינוק שנפצע באורח קשה בפיגוע ואמר: "אני מבטיח לכם – נצעק חזק יותר ונדרוש ביטחון. מהרצח הנורא הזה יקום שינוי. נקדם התיישבות לזכרה של צאלה ונדרוש מבצע צבאי להריסת בתי המחבלים. למי שבא להוסיף חושך, אנחנו נוסיף אור".
אחותה של צאלה ז"ל דולב אביוב, מחתה על כך שכבר התרחשו ארבעה פיגועים באזור לפני הרצח מבלי שננקטו צעדים למניעת הפיגוע הבא: "אפשר היה למנוע את זה. יכלו לחסל את המחבל קודם ולשטח את ההר שממנו ירה. חיכו שיקרה אסון. צאלה הייתה אור גדול והגיע לה להמשיך לחיות".

אחות נוספת של צאלה שקד פורס, שיתפה: "תודה לה' שזיכה אותי באחות כזו. אנחנו עוברים ימים קשים, אבל יחד עם הכאב קיבלנו שליחות לאומית ואישית. את האור של צאלה אף אחד לא ייקח".
רב השומרון הרב אליקים לבנון, הוסיף כי "שנה וחצי של מלחמה עקובה מדם. צאלה הי"ד היא אחת מתוך שבע נפילות בדרך לגאולה. הקונספציה השגויה נמשכת, ולמה חיכו? למי חיכו?".

רב היישוב ברוכין הרב מאיר הילביץ', חיזק את המשפחה: "רוחה של צאלה נותנת כוחות. המקום הזה הפך לסמל, והמעשים שנעשו כאן ב-69 השעות האחרונות הם מעל ומעבר למה שהצלחנו לעשות בשנים. הרוח שלה חיה".
המשפחה דרשה מהדרג המדיני לצאת למבצע תמרון קרקעי בברוכין, בדומה למהלכים שבוצעו לאחרונה בג'נין וטול כרם. בנוסף, קראו להריסת מבנים בלתי חוקיים המסכנים את ציר התנועה ולהקמת יישובים חדשים לזכרה של צאלה. המשפחה ביקשה להמשיך את מורשת צאלה בדרישה לביטחון וחיזוק ההתיישבות.
