צאלה גז הי"ד, תושבת היישוב ברוכין שבשומרון, נרצחה אמש (רביעי) בפיגוע הירי הרצחני סמוך ליישוב בו גרה בשומרון כשהיא בסוף החודש התשיעי להריונה ובדרכה לחדר לידה בבית החולים.

בעקבות הפיגוע: זעם ביו"ש על החלטת הצבא לפתוח מחסומים
בבית החולים בילנסון עדכנו הבוקר: "לילה קשה ומורכב בחדר הטראומה בבית חולים בילינסון: לאחר מאבק על חייה של האישה שנפצעה באורח אנוש בפיגוע הירי בשומרון והגיעה במהלך החייאה, הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותה.

כוחות הרפואה הצליחו ליילד את תינוקה ומאמצי הרופאים להצילו נמשכים. בעלה, חננאל, נפצע באורח קל. בביה"ח עדכנו לגביהם כי במהלך הטיפול בה בוצע בחדר הטראומה בבילינסון ניתוח קיסרי להצלת היילוד ומרגע שנולד החלו הרופאים במאמצי החייאה והוא הועבר למרכז הרפואי שניידר.

בדרך לחדר לידה: אישה בהריון מתקדם נרצחה בפיגוע ירי בשומרון
הפיגוע הרצחני מגיע ברקע הטרור הבלתי פוסק ברחבי יהודה ושומרון כאשר בשעות הלילה מחבלים פתחו בירי לעבר רכב שנסע בכביש 446 בין ברוכין לפדואל. ברכב היו בני זוג – בדרכם לחדר הלידה. לטענת התושבים מדובר במחדל של הצבא שפותח מחסומים לתנועת האויב – מה שמאפשר את ההפקרות הביטחונית.

ביישוב ברוכין אמרו לאחר האסון הכואב: "הלב נשבר. היישוב ברוכין כולו אבל וכואב על הירצחה של חברתנו צאלה הי"ד בפיגוע הרצחני. אנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחת גז, ומייחלים לרפואה שלמה לאב המשפחה".
לדברי התושבים, "שוב אנחנו נאלצים לשלם מחיר דמים על היותנו יהודים החיים בארצנו. אך דם אחינו לא יהיה הפקר – נמשיך לבנות, להיאחז באדמה, ולהגביר את האור והחיים כאן בברוכין ובכל חבלי הארץ. בשם תושבי ברוכין, אני מבקשת להתפלל לרפואתם של האב והתינוק ולהבטיח – לא תישארו לבד. כולנו איתכם".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר הבוקר: "אישה מסורה, אהובה וחייכנית, שביקשה רק לחיות חיים שקטים – ונרצחה בדרכה להביא חיים. דם יהודי לא יכול להישפך כמים. זו זירת פיגועים חוזרת, והתגובה של מדינת ישראל לא יכולה להסתכם בהודעה לתקשורת. אני דורש ממערכת הביטחון לפעול במרחב הזה כפי שפועלים בעזה – לשטח את קיני הטרור. אנחנו לא מוכנים לחזור לשישי לעשירי, והכאב הזה בלתי נסבל.
"הכפרים שמוציאים פעם אחר פעם מחבלים לא יכולים להמשיך כרגיל. דין בורקין ודין כפר א-דיכ כדין חאן יונס ורפיח. אי אפשר עוד להסתמך על מודיעין בלבד. זה ציר שממנו יצאו כבר ארבעה פיגועים – המקום הזה צריך להיראות כמו ג’בליה.
כל מדינה נורמלית לא הייתה מאפשרת למרחב כזה להמשיך להתקיים ללא תגובה – ואנחנו מצפים מהפיקוד הבכיר לשנות את הגישה. ההתיישבות בשומרון לא תישבר. נמשיך לבנות, נמשיך להיאחז באדמתנו – וניישב את השומרון, אנחנו ננצח את הטרור".
