הדרמה בכדורגל הישראלי: 50 שחקני כדורגל מקבוצות שונות בהם שחקנים מליגת העל ולגיונר בכיר חשודים בעבירות של הונאה וגזל כספי ציבור. בפרשה מעורבים גם רופא, עורכי דין ועובדת המוסד לביטוח לאומי.
על פי החשד עורכי דין ייצגו עשרות כדורגלנים מליגת העל וליגות נוספות, בתביעות פגיעה בעבודה תוך שהשחקנים מבצעים העברת כתובות פיקטיביות בתיאום עם רופא חיצוני שקבע אחוזי נכויות גבוהים כאשר בפועל השחקנים שדיווחו על אובדן כושר עבודה – המשיכו לשחק בקבוצותיהם באופן רגיל.

אדיר ששון, מנהל תחום חקירות בכיר בביטוח הלאומי הסביר היום (רביעי) בריאיון ב"ארבע" בהגשת אמיר איבגי את השיטה בה פעלו לכאורה החשודים בפרשה וכיצד לכאורה שלשלו כל אחד מהחשודים לכספם מאות אלפי שקלים במרמה מהביטוח הלאומי.

מכבי ת"א, הפועל ב"ש ועוד: הקלסרים של אחד מעורכי הדין שנעצרו
"לכאורה, לפי החשדות, השיטה פעלה בצורה כזו – ברגע ששחקן נפצע במסגרת משחק או אימון, הוא חבר דרך איזושהי מתווכת לעורך דין. הם מחברים אותו ביחד לרופא שמשמש כפוסק בעבודות הרפואיות של הביטוח הלאומי, ובצורה כזו הם הצליחו לגרום לכך שהשחקן יגיע לוועדה רפואית אצל אותו פוסק, וכך אותו פוסק למעשה קבע אחוזי נכות שגבוהים לאין שיעור ממה שהיה צריך להיקבע מראש", הסביר ששון.
"מדובר בתהליך מאוד מאוד מורכב, שבמהלך כל התהליך הזה כביכול הביטוח הלאומי משלם לאותו שחקן את תקופת אי-הכושר שלו (הפציעה), שבתקופה הזו, במשך שלושה חודשים אחרי הפגיעה, אותו שחקן לא אמור להיות פעיל, לא אמור להתאמן", הוסיף מנהל תחום החקירות ואמר כי בבדיקה שנערכה עלה כי חלק מהשחקנים "שיחקו ממש בתקופת אי הכושר, ולכן לא היו זכאים לתשלומים האלו".
