על רקע שיחות הגרעין עם ארצות הברית, הפרלמנט האיראני אישר היום (רביעי) את ההסכם האסטרטגי לעשרים השנים שנחתם עם רוסיה בתחילת השנה, כך דווח בערוץ האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל", זאת כאשר בטהראן מנסים לאותת לוושינגטון כי יפנו לחזק את יחסיהם עם מוסקווה במידה והמשא ומתן יכשל.
ההסכם שנחתם בתחילת השנה במעמד הנשיא פוטין ונשיא איראן מסעוד פזשכיאן, נקבע לתקופה של 20 שנים ונועד לכסות את כלל ההיבטים ביחסים בין המדינות ובכלל זה צבאיים, כלכליים, אנרגטיים וטכנולוגיים.

מוקדם יותר היום, מקורות איראנים אשר שוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס איימו כי במידה ושיחות הגרעין אם ארצות הברית יכשלו, הם יחזקו את יחסיהן עם סין ורוסיה – אשר הפרלמנט שלה כבר אישר את ההסכם האסטרטגי מוקדם יותר.
