לפחות שישה חיילים אוקראינים נהרגו היום (רביעי) ויותר מעשרה נוספים נפצעו בתקיפה רוסית על מחנה אימונים צבאי באזור סומי שבצפון-מזרח אוקראינה. כך דיווח המשמר הלאומי של אוקראינה, שמסר גם כי מפקד היחידה הושעה מתפקידו בזמן שנפתחה חקירה רשמית על נסיבות התקיפה.
לפי משרד ההגנה הרוסי, בתקיפה נהרגו עד 70 חיילים אוקראינים – טענה שלא אושרה בידי קייב.
במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ערך אתמול ביקור ראשון במחוז קורסק שברוסיה, זמן קצר לאחר שמוסקבה טענה כי הצליחה להדוף את הכוחות האוקראינים מהאזור. מדובר באזור שספג פלישה מפתיעה מצד אוקראינה באוגוסט האחרון – מהלך שנחשב לאחת מהצלחותיה המשמעותיות ביותר בשדה הקרב מאז תחילת המלחמה, ונחשב לסמל השפלה עבור הקרמלין.

הפלישה לקורסק סימנה את הפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה שכוחות זרים פלשו לשטח רוסי והחזיקו בו בפועל. לפי דיווחים, מטרת המבצע האוקראיני הייתה להפתיע את הרוסים, להמחיש את חולשותיהם, ולהרחיק את כוחותיהם מאזורים רגישים כמו סומי וחרקוב – במקביל להסחת הדעת מהחזית המזרחית בדונייצק.
פוטין ניסה לשדר ביטחון בביקורו, תוך שהוא שיבח את המתנדבים בתחנת הכוח הגרעינית "קורסק-2" ואמר להם כי פועלם "עשוי להיות הדבר החשוב ביותר שתעשו בחייכם".
בתוך כך, אוקראינה, ארה"ב ודרום קוריאה טוענות כי קוריאה הצפונית שלחה עד 12,000 חיילים כדי לסייע לרוסיה להשיב לידיה שליטה מלאה בקורסק. רוסיה הודיעה ב-26 באפריל כי אכן הצליחה לדחוק את הכוחות האוקראיניים – אך בקייב הכחישו זאת בתוקף.
