מחירי הנפט הגולמי עלו ביותר מ-1% היום (רביעי), בעקבות דיווחים לפיהם ישראל נערכת לתקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באיראן. צעד שעלול להצית הסלמה ביטחונית נרחבת ולהביא לשיבושים באספקת הנפט מהמזרח התיכון.
לפי הדיווח ב-CNN, מספר גורמים אמריקאיים העריכו כי ישראל מבצעת הכנות מבצעיות לתקיפה, אך טרם התקבלה החלטה סופית בנושא מצד ירושלים. גורמים בשוק האנרגיה מעריכים כי תקיפה ישראלית באיראן תגרור תגובה חריפה מצד טהראן, שעשויה לכלול חסימת מצר הורמוז – נתיב ימי קריטי שדרכו עוברת אספקת נפט מהמפרץ הפרסי.

מחיר חבית נפט מסוג ברנט טיפס ב-1.7% לרמה של 66.25 דולר, בעוד שמחיר ה-WTI האמריקאי עלה ב-1.8% והגיע ל-62.92 דולר לחבית.
איראן היא היצואנית השלישית בגודלה בקרב חברות אופ"ק, ומייצאת למעלה מ-1.5 מיליון חביות ביום. כל שיבוש באספקה האיראנית עלול להפעיל לחץ כלפי מעלה על מחירי הנפט ובשוק כבר מזהים את התגובה.

המתיחות גוברת גם על רקע חידוש הסנקציות של ממשל טראמפ על יצוא נפט איראני, ובמקביל, חוסר התקדמות במשא ומתן הגרעיני בין ארה"ב לאיראן. המנהיג העליון של איראן, עלי ח'מינאי, והנהגת ארה"ב, הביעו עמדות נוקשות המעידות כי הצדדים רחוקים מהסכם.
לצד העלייה במחירים, דווח כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב רשם עלייה בשבוע האחרון, בעוד שמלאי הבנזין והדלקים המזוקקים ירדו – נתון שעשוי לאזן מעט את המגמה. המשקיעים ממתינים לפרסום הנתונים הרשמיים של מנהל המידע האנרגטי (EIA) בהמשך היום.
