מזכיר המדינה של ארצות הברית מרקו רוביו הזהיר היום (שלישי) במהלך שימוע בוועדת החוץ של הסנאט, כי מטרת תכנית העשרת האורניום של איראן היא להפוך אותה למדינת סף גרעינית שאף אחד לא יעז להתעסק איתה.
"ברגע שאתה יודע איך להעשיר אורניום בכל רמה – כל מה שנשאר לך זה זמן כדי להעשיר לרמה גבוהה יותר. הם כבר הוכיחו את היכולת הזו, ובפועל גם עושים את זה עכשיו," טען רוביו.
Rubio in Senate FRC Says Iran cannot Enrich Uranium at any level . They will have to import all fuel. Highly likely if this policy holds War with Iran is weeks away. Iran Claims Enrichment is a right under NPT. pic.twitter.com/odro5PiEJe
— Ali (@MerruX) May 20, 2025
לדבריו, טהראן מציגה את העשרת האורניום כעניין של גאווה לאומית, אך בפועל המטרה האמיתית היא יצירת הרתעה. "הם מאמינים שזה הופך אותם למדינת סף גרעינית, ובכך בלתי ניתנים למגע," הסביר רוביו והוסיף כי "זו לב הבעיה שאיתה אנחנו מתמודדים כרגע".
עוד הרחיב רוביו כי ארה"ב שואפת להציע לאיראן דרך אל עבר שגשוג ושלום, שתאפשר לה לפתח את הכלכלה שלה ואפילו להקים תכנית אנרגיה גרעינית אזרחית אך ללא העשרה.

בהמשך השימוע חשף רוביו כי מסע הלחצים שהוביל הממשל הקודם אילץ את איראן לשוב לשולחן המשא ומתן. "במזרח התיכון, קמפיין הלחץ המקסימלי של הממשל הביא לשחרור בן הערובה האמריקני האחרון שנותר בחיים בידי חמאס, להתחייבות של החות'ים להפסיק תקיפות נגד ספינות אמריקניות, ואילץ את איראן להתחנן לשיחות עם ארה"ב ," ציין רוביו בהצהרה שהגיש לוועדה.
