accessibility-icon
share-icon
מרקו רוביו | צילום: שאטרסטוק
מרקו רוביו | צילום: שאטרסטוק

מרקו רוביו: האיראנים רואים בהעשרת האורניום גאווה לאומית

אבלין ליידרמן

אבלין ליידרמן

כב אייר ה'תשפה (20.05.25)

2

1

like

0

dislike

מזכיר המדינה האמריקאי, מרקו רוביו, הזהיר במהלך שימוע בוועדת החוץ של הסנאט כי תוכנית הגרעין של איראן נועדה להפוך אותה למדינת סף גרעינית שאיש לא יעז להתמודד איתה • רוביו ציין כי איראן מציגה את תוכנית ההעשרה כעניין של גאווה לאומית, אך בפועל מדובר באמצעי הרתעה


מזכיר המדינה של ארצות הברית מרקו רוביו הזהיר היום (שלישי) במהלך שימוע בוועדת החוץ של הסנאט, כי מטרת תכנית העשרת האורניום של איראן היא להפוך אותה למדינת סף גרעינית שאף אחד לא יעז להתעסק איתה.

"ברגע שאתה יודע איך להעשיר אורניום בכל רמה – כל מה שנשאר לך זה זמן כדי להעשיר לרמה גבוהה יותר. הם כבר הוכיחו את היכולת הזו, ובפועל גם עושים את זה עכשיו," טען רוביו.

לדבריו, טהראן מציגה את העשרת האורניום כעניין של גאווה לאומית, אך בפועל המטרה האמיתית היא יצירת הרתעה. "הם מאמינים שזה הופך אותם למדינת סף גרעינית, ובכך בלתי ניתנים למגע," הסביר רוביו והוסיף כי "זו לב הבעיה שאיתה אנחנו מתמודדים כרגע".

עוד הרחיב רוביו כי ארה"ב שואפת להציע לאיראן דרך אל עבר שגשוג ושלום, שתאפשר לה לפתח את הכלכלה שלה ואפילו להקים תכנית אנרגיה גרעינית אזרחית אך ללא העשרה.

maximize-image
מזכיר המדינה של ארה"ב מרקו רוביו | צילום: שאטרסטוק

בהמשך השימוע חשף רוביו כי מסע הלחצים שהוביל הממשל הקודם אילץ את איראן לשוב לשולחן המשא ומתן. "במזרח התיכון, קמפיין הלחץ המקסימלי של הממשל הביא לשחרור בן הערובה האמריקני האחרון שנותר בחיים בידי חמאס, להתחייבות של החות'ים להפסיק תקיפות נגד ספינות אמריקניות, ואילץ את איראן להתחנן לשיחות עם ארה"ב ," ציין רוביו בהצהרה שהגיש לוועדה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News