לפי דיווח ברשת sky news הבריטית, שר החוץ הבריטי דייוויד לאמי אמר כי בריטניה השעתה את המשא ומתן עם ממשלת ישראל על הסכם סחר חופשי חדש, וזימנה את שגרירת ישראל להעברת מסר בנושא. לדבריו, "איום הרעב מרחף מעל מאות אלפי אזרחים בעזה – מצב מתועב", והוסיף: "הם מבודדים את ישראל מחבריה, פוגעים באינטרסים של העם הישראלי ובתדמיתה הבינלאומית. נתניהו צריך לסיים עם זה עכשיו".

משרד החוץ בישראל הגיב להחלטה המקוממת של הבריטים והוציא הודעה ובה נכתב: "גם לפני ההודעה מהיום – הנושא כלל לא קודם על ידי הממשלה הנוכחית בבריטניה. מעבר לכך, ההסכם הוא לתועלת הדדית של שתי המדינות. אם בשל אובססיה אנטי-ישראלית ושיקולים פוליטיים פנימיים מוכנה ממשלת בריטניה לפגוע בכלכלה הבריטית זאת החלטה שלה.
הסנקציות נגד המתיישבים ביהודה ושומרון תמוהות, אינן מוצדקות ומצערות במיוחד כשהן ננקטות כשישראל אבלה על קורבן נוסף של הטרור הפלסטיני – צאלה גז ז״ל, שנרצחה בדרכה לחדר הלידה, והרופאים עדיין נאבקים על חיי תינוקה בבית החולים.
המנדט הבריטי הסתיים לפני 77 שנים בדיוק. לחצים חיצוניים לא יסיטו את ישראל מדרכה במאבקה על קיומה וביטחונה נגד אויבים הפועלים להשמדתה".
