שני ישראלים בני 24 תושבי נשר נעצרו בסוף החודש שעבר לאחר שריגלו ואספו מודיעין על שר הביטחון ישראל כ"ץ בישוב כפר אחים בו הוא מתגורר עבור האיראנים, כך התירו היום (שלישי) לפרסום כוחות הביטחון.
רועי מזרחי ואלמוג אטיאס, תושבי נשר, נעצרו לאחר שבחקירת השב"כ עלה החשד כי רועי עמד בקשר עם גורמי טרור איראנים וביצע עבורם מספר רב של משימות ביטחוניות שונות, חלקן בצוותא עם חברו, תוך שהשניים מבינים כי הם פועלים בהכוונה איראנית וכי יש במעשיהם כדי לפגוע בביטחון המדינה, בשל בצע כסף.

בין המשימות הביטחוניות שביצע לבקשת ובהכוונת מפעיליו האיראניים, רועי רכש טלפון סלולרי חדש והתקין עליו אפליקציה ייעודית לטובת השיח עם מפעיליו. בהמשך, התבקש על ידם להעביר תיק הטמון באדמה מנקודה אחת לנקודה נוספת ובו, להבנתו, מטען חבלה. החשוד ביצע את העברת התיק בהתאם להנחיית מפעיליו.
גורם ביטחוני מסר כי המקרה מצטרף לשורת מקרים מהתקופה האחרונה המלמדים על מאמצים חוזרים ונשנים של גורמי טרור ומודיעין עוינים לגייס אזרחים ישראלים לטובת ביצוע משימות שנועדו לפגוע בביטחון מדינת ישראל ותושביה. מתחילת המלחמה סוכלו 20 פרשיות ריגול של ישראלים עבור איראן.

כזכור, כוחות הביטחון עצרו בחודש שעבר גם את משה אטיאס בן ה-18, בחשד שריגל וביצע עבירות ביטחוניות עבור גורמי טרור איראניים, כולל תיעוד מבפנים של קומה בבית חולים במרכז הארץ, בה אושפז ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, וכן תיעוד חדר מאובטח שבו שהה יחד עם מאבטחיו.
