accessibility-icon
share-icon
מתוך "יומן צהריים"

אלמנתו של יוסף יהודה חיראק בהספד מצמרר: "היית חדור שליחות"

רבקה שורק

רבקה שורק

כב אייר ה'תשפה (20.05.25)

36

28

like

6

dislike

בקול שבור, ספדה אלמנתו של הלוחם ותיארה בכאב: "בא לי שפשוט תבוא עכשיו עם החיוך הענק שלך ותגיד שהכל סתם בדיחה ואיזה כייף לחזור הביתה" • "היית כולך חדור בגאווה על השליחות הזאת והיית מוכן למסור את הנפש כפשוטו", שיתפה אמונה


אמונה אלמנתו של סמל יוסף יהודה חיראק ז"ל שנפל אתמול (שני) בקרב בצפון רצועת עזה הספידה אותו בהר הרצל בבכי קורע לב: "רוצה להגיד לך תודה, אתה המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים".

אמונה תיארה בכאב את האובדן הגדול: "לא יודעת למה זה נורמלי שאני עומדת פה וכאילו אמורה להספיד אותך, זה לא משהו שאפשר להגיד. בא לי שפשוט תבוא עכשיו עם החיוך הענק שלך ותגיד שהכל סתם בדיחה ואיזה כייף לחזור הביתה".

maximize-image
images-count1+
סמל יוסף יהודה חיראק הי"ד | צילום: דובר צה"ל

אלמנת הלוחם סיפרה שיוסף יהודה נהג להגיד לה שעם ישראל מעריץ אותה על השליחות שלהם, והוסיפה בגרון חנוק: "אני רוצה לומר לך שאתה הכי מוערץ בעולם. איזו זכות שנפלת מתוך השליחות הזאת".

אמונה שיתפה שתחושת השליחות בתפקידו כלוחם תמיד הייתה נר לרגליו: "היית כולך חדור בגאווה על השליחות הזאת והיית מוכן למסור את הנפש כפשוטו. אשרי עם ישראל שיש לו חיילים כמוך".

maximize-image
images-count1+
אביו של יוסף יהודה חיראק בהספד | צילום: דוברות בנימין

האלמנה הצעירה הוסיפה בדמעות: "חיים שלי, שאלתי אותך אתמול מתי תחזור אליי ותהיה לך שוב קליטה, כתבת לי שרק אלוקים יודע ותעדכן אותי כשאתם חוזרים. אז כנראה שאלוקים ידע והוא כ"כ רצה אותך איתו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News