שיחתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה וולדימיר פוטין הסתיימה היום (שני) לאחר שעתיים. בתום השיחה טראמפ אמר כי רוסיה ואוקראינה יתחילו "באופן מייד" משא ומתן להפסקת אש ולסיום המלחמה.
"רוסיה ואוקראינה יתחילו באופן מיידי משא ומתן שיוביל להפסקת אש וחשוב מכך, לסיום המלחמה. התנאים לכך ידונו בין שני הצדדים, כי רק הם יודעים את הפרטים שאחרים לא מודעים להם. כל המעורבים בהם כמובן הנשיא זלנסקי עודכנו בכך. גם נציבת האיחוד האירופי, מקרון, מלוני, מרץ, ונשיא פינלנד עודכנו, זה הזמן שהתהליך יתחיל".
פוטין אמר לעיתונאים כי השיחה עם טראמפ הייתה "מאוד מועילה" והוסיף: "רוסיה תציע ותהיה מוכנה לעבוד עם הצד האוקראיני על מזכר הבנות שיהווה אבן דרך לקראת הסכם שלום עתידי, שיגדיר את העמדות והעקרונות להסדר כזה, וכמו כן את מסגרת הזמן בה ידונו על השלמת הסכם שלום כולל הכרזה על הפסקת האש בתקופת הזמן הקרובה".
טראמפ טען כי בנוסף רוסיה ואוקראינה יהיו מעוניינות במסחר גדול עם ארצות הברית ברגע ש"ששפיכות הדמים הקטסטרופאלית הזו תסתיים". "רוסיה מעוניינת לבצע מסחר בהיקף גדול עם ארה"ב. זו הזדמנות נהדרת עבור רוסיה כדי לייצר כמות גדולה של מקומות עבודה ולהתעשר. הפוטנציאל הוא ללא גבולות. גם אוקראינה תוכל להרוויח תועלת גדולה ממסחר, בדרך לבנייתה מחדש של המדינה".
