התופעה נמשכת: ברשות הטבע הגנים עדכנו היום (שני) כי קוף מסוג גנון ירוק נלכד באזור ניצנה, והועבר להמשך טיפול במקלט הקופים הישראלי.
על פי הודעת רשות הטבע והגנים, הקוף אותר היום לאחר שנראה בשבועות האחרונים בחורשה ליד בסיס צבאי ובסמוך לכפר הנוער ניצנה. זהו הקוף ה-43 שאותר שלא בתוך גן חיות מוכר מאז החל גל התפיסות הגדול בחודש מרץ, חלק מהקופים שנתפסו אותרו עם סימני התעללות והרעבה.

הפעם הקודמת בה דווח על לכידת קוף הייתה ביום חמישי האחרון ה-15.5 כאשר קוף אותר בפארק אלישבע באשדוד, גם הוא הועבר להמשך טיפול במקלט הקופים הישראלי. בנוסף ב-29 באפריל שוטרי משטרת מחוז צפון איתרו קוף מסוג גנון ירוק כשהוא מוחזק בתנאים קשים בתוך תא שירותים בבית ביישוב טובא זנגריה. הקוף נמצא קשור ברצועה ובמצב בריאותי ירוד.
רשות הטבע והגנים ומשטרת ישראל שבו והדגישו כי החזקת ערכי טבע מוגנים, ובכללם קופים, בגידול פרטי – אסורה ומהווה עבירה חמורה על החוק, הן בשל צרכים פיזיולוגיים מורכבים והן בשל הצרכים החברתיים של בעלי חיים אלה, שאינם יכולים להתמלא בגידול בייתי.
