החלטת הקבינט הלילה (בין ראשון לשני) אודות חידוש הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה גררה ביקורת קשה בישראל נגד הממשלה. ברשת לעגו על ההכרזות שפתיחת מבצע 'מרכבות גדעון' יביא להכרעה וכיבוש שטחים ברצועת עזה. "מבצע משאיות גדעון", הוצמד הכינוי על ידי גולשים.

עקב חידוש הסיוע: ביקורת חריפה על רה"מ – "נכנע ללחץ של קפלן"
ראש דסק הערבים בחדשות 14, עומרי חיים, תקף את הכנסת המשאיות לרצועת עזה: "ישראל שוב מחליטה להאכיל את רוצחינו בזמן שכוחותינו לוחמים ברוע המוחלט של מחבלי חמאס ועוזריהם ברצועה. החטופים עדיין שם, תושבי העוטף עוד לא חזרו כולם הביתה ובמקום הכרעה, אנחנו מכניסים חמצן בוורידי אלה שחותרים להשמיד אותנו. ככה לא מנצחים, ככה לא מכריעים. בושה וחרפה".

פאנליסט הפטריוטים, יקי אדמקר, הוסיף ביקורת: "ההחלטה של נתניהו והקבינט לחדש באופן מיידי את הסיוע ההומניטרי לעזה באמצעות ארגונים בינלאומיים היא ביזיון. גם אם לכמה ימים ועד לתחילת פעילות המנגנון החדש – שוב מכניסים סיוע שיגיע לאויב. צעד קדימה, שלושה אחורה. מאכזב, כאילו לא למדנו כלום".

חרף האיומים וההבטחות: הקבינט אישר הכנסת סיוע הומניטרי לעזה
בתנועת צו 9 קראו: "נתניהו, זה עליך. לא מעבירים פינוקים וסיוע לחמאס עד שאחרון החטופים כאן. בהחלטה שדגל סמוק מדם הבנים והבנות שלנו מתוססת מעליה החליט הקבינט לחדש את הסיוע והאספקה למרצחים האכזריים שטבחו, אנסו ערפו ורצחו בנו. פשע משאיות המוות לחמאס במשך חודשים ארוכים עלה לנו במחיר הטובים ביותר של העם הזה".

אמש, למרות אין ספור הבטחות, רה"מ נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני שוב מתקפלים – ומאשרים כניסה של סיוע הומניטרי לרצועה, זאת בזמן שחטופינו מורעבים במנהרות. לשכת רה"מ ניסתה להסביר את ההחלטה: "ישראל תכניס כמות בסיסית של מזון לאוכלוסייה על-מנת לוודא שלא יתפתח משבר של רעב ברצועת עזה. משבר כזה יסכן את המשך פעולת "מרכבות גדעון" להכרעת החמאס".

קצינים בצה"ל זועמים על הודעת רה"מ נתניהו: "אסור לנו לעצור"
בלשכת רה"מ הדגישו כי ההחלטה נעשתה בהמלצת צה"ל, "ומתוך הצורך המבצעי לאפשר את הרחבת הלחימה העצימה להכרעת החמאס". עוד נמסר כי "ישראל תפעל לשלול את היכולות של חמאס להשתלט על חלוקת הסיוע ההומניטרי כדי להבטיח שהסיוע לא יגיע למחבלי החמאס".
