accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל זמיר ברצועת עזה: "עסקת חטופים זו לא עצירה, זה הישג"

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כ אייר ה'תשפה (18.05.25)

68

18

like

6

dislike

הרמטכ״ל אייל זמיר ביקר ברצועת עזה עם פתיחת מבצע מרכבות גדעון • בהתייחסו לקידום עסקה עם ארגון הטרור הרצחני חמאס אמר כי מדובר ב"הישג" - אך לא הסביר האם הוא מתכוון לכזו שתביא לסיום המלחמה לגמרי


הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים היום (ראשון) סיור שטח והערכת מצב בצפון רצועת עזה עם תחילת מבצע "מרכבות גדעון". הוא אמר כי קידום עסקה שתכלול סיום לחימה זהו "הישג". דבריו מגיעים לאחר הודעת לשכת ראש הממשלה כי צוות המשא ומתן פועל להביא לעסקה גם אם היא תכלול את סיום המלחמה.

 

לשכת רה"מ: פועלים להגיע לעסקה, גם כזאת שתוביל לסיום הלחימה

לשכת רה"מ: פועלים להגיע לעסקה, גם כזאת שתוביל לסיום הלחימה

353
18.05.25|יצחק אבוחצירא

"יצאנו בסוף השבוע האחרון למבצע 'מרכבות גדעון'; נמשיך עד שנשבור את כושר הלחימה של האויב, עד שנכריע אותו בכל מקום בו נפעל. אנחנו לא יכולים לחזור ל-7 באוקטובר. ישנן שתי מטרות מרכזיות לנגד עינינו: השבת החטופים והכרעת החמאס", אמר זמיר ברקע הביקורת וחשש של קצינים בצה"ל מפני סיום הלחימה.

maximize-image
images-count2+
אייל זמיר ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

לדבריו, "צה"ל יאפשר גמישות לדרג המדיני לקידום כל עסקת חטופים. עסקת חטופים. זו לא עצירה, זה הישג. אנחנו פועלים למען זה. תמשיכו לפעול, תעמדו במשימות שלכם ותפגעו באויב. אני מודע לגודל השעה ולאתגרים בפתחינו. הערכה רבה, אני סומך עליכם".

קצינים בצה"ל זועמים על הודעת רה"מ נתניהו: "אסור לנו לעצור"

קצינים בצה"ל זועמים על הודעת רה"מ נתניהו: "אסור לנו לעצור"

109
18.05.25|נעמי רחליס

ההודעה שיצאה מלשכת נתניהו ועוררה זעם רב בקרב גורמים בצה"ל הגיעה בעוד ישראל נמצאת ביממות דרמטיות, שבסופן תתקבל הכרעה האם פנינו להרחבת המערכה ומימוש התוכנית שאושרה בקבינט לכיבוש עזה, או האם פנינו לעסקה שעשויה להוביל בסופה לסיום המלחמה לאלתר.

maximize-image
images-count2+
אייל זמיר ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"גם בשעה זו פועל צוות המשא-ומתן בדוחה כדי למצות כל סיכוי לעסקה – בין אם לפי מתווה ויטקוף ובין אם במסגרת סיום הלחימה, שתכלול את שחרור כל החטופים, הגליית מחבלי החמאס ופירוז הרצועה מנשק" נמסר מלשכת רה"מ.

בריאיון ל-C14 קצינים בצה"ל הביעו זעם על האפשרות של סיום המלחמה. אודי טנא, קצין מילואים ששירת מעל 450 ימי לחימה אמר: "התמרון שחייב להיעשות, הוא חייב להיות מוכוון הגירה. זאת אומרת, מתחילים, מכוונים, מתקדמים, רצים, לא רק בשביל להחזיר את החטופים, זה ודאי, זו המטרה הראשונה במעלה, אלא לבוא ולשנות את המציאות אחת ולתמיד. איך משנים את המציאות אחת ולתמיד? דואגים לזה שאף אחד לא יהיה בעזה כמובן – מה שנקרא, הגירה מרצון".

maximize-image
images-count2+
מחבלי חמאס, על רקע ההרס ברצועה | צילום: רויטרס

למעשה, זו הפעם הראשונה שבה לשכת רה"מ מודה שמעבר למתווה של וויטקוף, שאמור להביא לשחרור של מחצית מהחטופים החיים תמורת הפסקת אש זמנית, מתנהל דיון גם על סיום המלחמה לאלתר – דבר שלשכת רה"מ לא העלתה עד כה בתקשורת הישראלית.

מבחינת הלשכה אין כאן דבר חדש באמת, משום שהדרישות להגליית מחבלי חמאס ופירוז הארגון מנשקו עדיין עומדות בעינן. עם זאת, הסכם לסיום המלחמה ללא כיבוש הרצועה, הוא בהכרח גרוע יותר מפעולה צבאית שתוודא שלא נשארו גרורות של הארגון ברצועה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News