שגרירות ארצות הברית בטריפולי הכחישה היום (ראשון) את הדיווח על התכנון להעביר את האוכלוסייה העזתית ללוב. הדבר מגיע בתגובה לדיווח ברשת NBC האמריקאית, לפיו ממשל טראמפ עובד על תוכנית במסגרתה מיליון מתושבי רצועת עזה יהגרו באופן קבוע ללוב.
לפי שלושה מקורות שצוטטו ברשת החדשות, התוכנית מוגדרת ב"שלבי דיון רציניים" עם הממשלה השולטת. בתמורה ליישוב העזתים במדינה המוסלמית הצפון אפריקאית, ארצות הברית תשקול לשחרר מיליארדי דולרים שהוקפאו לפני למעלה מעשור, כך נמסר מהמקורות. בדיווח נאמר כי ישראל עודכנה על המגעים, שאמנם מגודרים ב"שלבי דיון רציניים" אך טרם הושג הסכם סופי.

דיווח ב-NBC: זו המדינה שעתידה לקבל כמיליון עזתים
יש לציין כי למרות הדיווח מסוף השבוע, מחלקת המדינה האמריקאית הכחישה את הדיווח והגדירה אותו כ"לא נכון". NBC גם פנו למחבל ובכיר חמאס באסם נעים שאמר כי ארגון הטרור לא מכיר שום דיונים בנושא.
מנהלת ההגירה פועלת בעצלתיים
מנהלת ההגירה, שההכרזה על הקמתה התבצעה לפני כשלושה חודשים בהובלתו של שר הביטחון ישראל כ"ץ, פועלת בקצב איטי מהמצופה נכון לנקודת הזמן הזו, כאשר רק ביום רביעי האחרון יצאו בפעם הראשונה תשובי הרצועה למקומות אחרים תחת חסותה של המנהלת, ובמספרים קטנים, (300 בלבד – לאירופה, לאמירויות ולירדן) בטח לעומת המספרים עליהם דנים בממשל האמריקאי.

לחדשות 14 נודע כי מתבצעים פעולות ומאמצים לאתר מדינה שלישית שתסכים לקבל לשטחה מהגרים, כאשר על המנהלת מוטל התפקיד להכין את התשתית לביצוע מהיר של הגירה של אלו שרוצים לעזוב ברגע שתימצא מדינה כזאת. לצד המאמצים הנוכחיים, באחריות ראש הממשלה נתניהו למצוא מדינה שלישית שתקלוט את הכמויות הגדולות יותר של העזתים, וממה שנודע לנו רה"מ פועל לשם כך מול האמריקאים, אך עד כה, לא נמצאה פרצת הדרך.
