מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו שוחח הערב (מוצאי שבת) בטלפון עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מרומא. הם דנו במצב בעזה ובמאמציהם המשותפים להבטיח את שחרור כל בני הערובה שנותרו. מדובר בשיחה שנייה בתוך שלושה ימים.
על פי סוכנות הידיעות רויטרס, בשיחה הקודמת רוביו אמר כי ארצות הברית מודאגת מהמצב ההומניטרי בעזה. בדיווח פורסם כי רוביו אמר לראש הממשלה שארה״ב "אינה עיוורת לסבלם של העזתיים". דבריו של מזכיר המדינה נאמרו בתדרוך לכתבים בשולי וועדת שרי החוץ של נאט״ו המקיימת היום באנטליה, טורקיה.

קודם לכך שגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי קיים מסיבת עיתונאים בה התייחס לחלוקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, שלדבריו, יחל בקרוב. האקבי הדגיש כי המצב הקשה בה נמצאים תושבי הרצועה, נמצא באחריותו הבלעדית של ארגון הטרור חמאס.
האקבי אמר כי בכל הנוגע לסיוע ההומניטרי שייכנס לעזה, הנשיא הבהיר לכל המעורבים שקיימים מספר תנאי מפתח: "האוכל צריך להיות מחולק באופן יעיל ובטוח. שכל המהלך ייעשה באופן שחמאס לא יוכל לגזול את האוכל שהיה מיועד לאנשים רעבים כפי שעשה בעבר, ולאחר מכן מכר את האוכל בשוק השחור והשתמש בכסף כדי לקנות אמצעי לחימה".
