לאחר שלושת השיגורים השבוע מתימן לעבר ישראל, ועל רקע שתי הודעות הפינוי של דובר צה"ל בערבית לשלושת הנמלים שנמצאים בשליטת החות'ים בתימן (נמל חודיידה, נמל ראס עיסא ונמל אל-סליף), כוחותינו תקפו אווירית שניים מתוך שלושת הנמלים – חודיידה ואל-סליף. לפי דיווחים באל-ערביה, בוצעו לפחות עשר תקיפות בשני הנמלים.
התקיפות מגיעות כאמור לאחר שלושת השיגורים השבוע לעבר ישראל, שיורטו כולם על ידי כוחות ההגנה האווירית. לצד השיגורים הללו, שגרמו להפעלת אזעקות במוקדים רבים ברחבי הארץ, בוצעו שיגורים נוספים שיורטו הרחק משטח מדינת ישראל ולא גרמו להפעלת האזעקה.


בשלב זה, הדיווחים על היקף הנזק כתוצאה מהתקיפות עדיין ראשוניים. עם זאת, פגיעה משמעותית בתשתיות הנמל עלולה להקשות על החות'ים לטווח הקצר והבינוני. בעבר, לאחר תקיפות דומות, הפגינו החות'ים יכולת שיקום מסוימת של תשתיות, אך פגיעה נרחבת בנמלים עלולה להיות מורכבת יותר לתיקון.
התקיפות האחרונות של כוחותינו בתימן התבצעו לאחר הירי החות'י לעבר נמל התעופה בן גוריון. הטיל, כזכור, נפל בתחם שדה התעופה, מאות מטרים בלבד מהטרמינלים המרכזיים. בעקבות הירי, חברות תעופות זרות רבות ביטלו את טיסותיהן לישראל וממנה, דבר שגורם לנזקים כספיים משמעותיים.
בתקיפה האווירית שבאה בתגובה בתימן, השתתפו עשרות מטוסים של חיל האוויר שתקפו באמצעות 50 חימושים עשרות מטרות של שלטון הטרור החות'י. התקיפה גרמה להשבתת שדה התעופה המרכזי במרחב צנעא יחד עם תשתיות טרור נוספות שהושמדו.
