משלחת רוסית של צוות מו"מ הגיעה היום (חמישי) לאיסטנבול לשיחות השלום הישירות הראשונות עם אוקראינה מאז 2022. משרד החוץ הרוסי מסר כי הבכירים מוכנים "לעבודה רצינית", אך הפרטים על תוכן השיחות נותרו לא ברורים גם שעות לפני תחילתן.
פוטין דחה את הצעתו של זלנסקי להיפגש עמו אישית והטיל על עוזרו ולדימיר מדינסקי להוביל את השיחות. מדינסקי עמד גם בראש שיחות השלום הכושלות ב-2022. לצדו ישתתפו בשיחות סגן שר החוץ, סגן שר ההגנה וראש סוכנות המודיעין הצבאית של רוסיה. אוקראינה טרם מסרה מי יהיה חלק מהמשלחת שלה.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הגיע היום לאנקרה כדי להיפגש עם נשיא טורקיה ארדואן, ודחה את הרכב הצוות הרוסי. "שום דבר לא אושר רשמית, אבל ממה שראינו, זה נראה יותר כמו תיאטרון מאשר רציני", אמר זלנסקי לגארדיאן.
זלנסקי הבהיר כי הוא מוכן להיפגש רק עם פוטין, ולא עם פקידים רוסים זוטרים. "מה שאנחנו יודעים בוודאות הוא מי באמת מקבל החלטות בצד הרוסי. ואנחנו נפעל בהתאם", ציין. החלטתו לגבי המשך ההשתתפות תיקבע לאחר שייפגש עם ארדואן.

במקביל, שר החוץ האוקראיני אנדריי סיביה הגיע לאנטליה לפגישת נאט"ו, בה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו והסנאטור לינדזי גרהם. רוביו אמר כי "וושינגטון הופכת חסרת סבלנות" ומוכנה לשקול "כמעט כל מנגנון" לסיום המלחמה.
גם אוקראינה וגם רוסיה מבקשות להציג לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחויבות דיפלומטית. טראמפ, שמסייר השבוע במזרח התיכון, אמר מצדו, שהוא שוקל את השתתפותו בשיחות: "חשבתי ללכת, אבל זה מאוד קשה".

כזכור, פוטין הוא זה שהציע את המשא ומתן ובכך דחה למעשה את הפסקת האש שהייתה אמורה להתחיל ביום שני. זלנסקי הסכים להצעתו ואף אתגר אותו להיפגש פנים מול פנים. אף על פי כן, גורמים רוסים אמרו השבוע ל"מוסקבה טיימס" כי פוטין לא תכנן לקבל את הצעתו של זלנסקי והבהיר שייפגש עמו רק במקרה של "כניעה פומבית".
