צאלה גז הי"ד שנרצחה אמש באכזריות בפיגוע טרור בשומרון כשהיא בדרך לחדר לידה, הייתה מטפלת אהובה ומסורה שהותירה את קרוביה והמכרים בהלם וכאב גדול. בעקבות הרצח המזעזע, קבוצת מטפלות ומטפלים מהשומרון – קולגות, חברות ועמיתים של צאלה – הרגישה צורך להעניק מענה טיפולי ראשוני למטופלות ולמטופלים של צאלה, מהעבר ומההווה, הזקוקים לכך בימים הקשים האלה.
בפנייה שהפיצו ברשתות החברתיות, כתבו חבריה של צאלה: "תחושתנו היא שיותר מכל, צאלה הייתה רוצה לדעת שיש מי שדואג למטופלים שלה – שהיו כל כך חשובים לה, ושלהם הייתה מסורה בלב ובנפש". היוזמה נועדה לאפשר למטופליה של צאלה הי"ד לקבל ליווי ותמיכה, מתוך הבנה כי הרצח הפתאומי עלול להוביל לתחושות קשות. חבריה למקצוע מדגישים כי הם רואים בכך דרך להמשיך את דרכה של צאלה – דרך של תמיכה, הקשבה ועזרה לאחר.

במודעה שהופצה צוין כי המענה יינתן ללא תשלום על ידי פסיכולוגיות מוסמכות מהשומרון, במטרה לסייע למי שחשים צורך בעיבוד רגשי בתקופה קשה זו: "לא נשארים לבד עם הכאב! במידה ואתם או ילדכם הייתם בטיפול אצל צאלה גז ומרגישים צורך להתייעץ או לשוחח – מוזמנים לפנות לפסיכולוגיות מוסמכות מהשומרון. לתיאום ופרטים –0509113531 – סביבה (ללא תשלום)".
