accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

טראמפ בהודעה דרמטית: אנחנו קרובים מאוד להסכם גרעין עם איראן

רבקה שורק

רבקה שורק

יז אייר ה'תשפה (15.05.25)

61

4

like

16

dislike

נשיא ארצות הברית הכריז כי המעצמה קרובה מאוד להסכם גרעין עם הרפובליקה האסלאמית • "האיראנים צריכים להגיד לאמיר הקטארי תודה גדולה - הוא כל הזמן אומר לי 'אתם הולכים לעשות עסקה'", החניף טראמפ


נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום (חמישי) במהלך הפגישה בקטאר כי ארצות הברית קרובה מאוד להסכם גרעין עם הרפובליקה האסלאמית והוסיף כי "לאיראן לא יכול להיות נשק גרעיני. הם הסכימו במידה רבה לתנאי העסקה", כך דווח באיראן אינטרנשונל.

טראמפ טען כי מטרתו המרכזית היא למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, תוך שהוא מותיר פתח לשיפור היחסים בעתיד: "אני רוצה שהם יצליחו, באמת. הייתי רוצה לראות אותם הופכים למדינה נהדרת. אבל הם לא יכולים להחזיק נשק גרעיני, זו הדרישה היחידה. זה פשוט מאוד. אין צורך ב־30 עמודים של הסברים".

maximize-image
images-count1+
המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

טראמפ החניף לאמיר הקטארי, תמים בן חמד אאל ת'אני: "האיראנים צריכים להגיד לו תודה גדולה. מזלם של האיראנים שיש להם את האמיר. הוא כל הזמן אומר לי 'אתם הולכים לעשות עסקה'".

בתוך כך, עלי שמח'אני, יועץ בכיר של עלי ח'אמנאי, פירט הלילה בריאיון ל-NBC את תנאי איראן להסכם גרעין: "טהראן תתחייב לא לפתח נשק גרעיני בהסכם גרעין בתמורה להסרת הסנקציות. ניפטר ממאגרי האורניום המועשר שלנו לרמה גבוהה, נאפשר פיקוח נרחב ונעשיר אורניום לרמה אזרחית בלבד".

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

לדבריו, בתמורה להסרת כל הסנקציות הכלכליות על איראן, הם יסכימו להתחייב לא לייצר נשק גרעיני, להיפטר ממאגרי האורניום המועשר לרמה גבוהה ויאפשרו בקרה בינלאומית על התהליך. מדובר באישור לחזור להסכם הדומה לזה שחתם עליו אובמה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News