פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם יוזמה חדשה להחלפת הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה – הקמת מתחם מזון מרכזי סמוך לציר מורג, המכונה בפיו "פוד-לנד". לפי תכנון הדרג המדיני, המתחם יוקם בשטח סטרילי וישמש כמרכז חלוקה של מזון לעזתי: "שם יהיה כל האוכל".
כזכור, פרסמנו לא מכבר על העימות שהתפתח בישיבת הקבינט סביב הרעיון להקים מפעל פיתות מקומי סמוך לרפיח. רה"מ נתניהו הגיב: "אנחנו נפנה אותם לשטח סטרילי מעבר לציר מורג ואז מצידי אתה יכול לבנות להם שם גם מפעל (גלידות) בן אנד ג'ריס".

מהמידע שהגיע לידינו עולה כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, אינו מסתפק בהקמת מפעל פיתות באזור הבטוח בלבד, אלא שואף להקים עשרות מפעלי פיתות ברחבי רצועת עזה. יוזמה זו מעוררת עימות חריף מול הדרג המדיני, כאשר השר איתמר בן גביר קרא לראש הממשלה ולשר הביטחון "לרסן את רסאן עליאן", וטען כי האחרון שכח שתפקידו הוא לבצע את הוראות הדרג המדיני.
דברים נוספים שעלו השבוע בשיחות שקיים ראש הממשלה נתניהו עם פצועי המלחמה: "סיימנו עם הפשיטות – כל שטח שנכבש נישאר בו. עזה תוחשך לחלוטין, כולל עצירת אספקת האינטרנט והחשמל", אמר, והבהיר כי היעד הוא הקמת אותה "ריביירה" שעליה מדבר הנשיא טראמפ. במקביל, לדבריו, מנהלת ההגירה פועלת לאיתור מדינות שיקלטו את תושבי הרצועה.
נתניהו ציין גם כי בידי ישראל סקרים פנימיים מתוך עזה בנוגע לתוכנית טראמפ, שלפיהם למעלה מ־50% מהתושבים שם כבר מעוניינים להגר.
