המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר (רביעי) במגמה חיובית, על רקע פרסום דו"חות כספיים של מספר חברות מרכזיות במשק, אשר עוררו תגובות מפתיעות מצד המשקיעים.
מדדי המניות המרכזיים מציגים עליות קלות: מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.5%, מדד ת"א 125 עולה ב-0.6%. קמטק מזנקת בכ-5% לאחר תיקון חד כלפי מעלה, זאת לאחר שאיבדה מערכה אתמול בעקבות דו"ח כספי מאכזב. ריט 1, קרן הריט הגדולה בישראל, רושמת עלייה של 1%.
סקופ, המתמחה בפתרונות תעשייתיים ותשתיות, מזנקת ב-6% ברקע לביקושים ערים. מנגד, יוניטרוניקס, העוסקת באוטומציה תעשייתית, מאבדת 4% מערכה.

לאחר פרסום הדו"חות לרבעון הראשון, מניית הבנק הבינלאומי מגיבה בירידות של 3.5%. הבנק הציג ירידה של 7% ברווח הנקי שהסתכם ב-530 מיליון שקל, לצד ירידה בתשואה על ההון ל-15.7%, לעומת 18.7% בתקופה המקבילה אשתקד. למרות הפגיעה בתוצאות, הבנק בחר לחלק דיבידנד נדיב של 212 מיליון שקל – 40% מהרווח הרבעוני.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב בולטת בעלייה חדה של 6%, ככל הנראה על רקע תוצאות כספיות חזקות שהציגה. ההכנסות הסתכמו בכ-131 מיליון שקל לעומת כ-108 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-21%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-61.8 מיליון שקל, לעומת כ-48.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-36.9 מיליון שקל, עלייה של כ-32%.
