accessibility-icon
share-icon
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גנץ: "ישראל חייבת לשמור על עליונותה הבטחונית באזור"

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

טו אייר ה'תשפה (13.05.25)

26

3

like

0

dislike

יו"ר המחנה הממלכתי הגיב לדיווחים לפיהם ארצות הברית דנה במכירת מטוסי F-35 לסעודיה • "פגיעה בעליונות הישראלית תהיה הפקרות ביטחונית והאחריות לכך היא של ראש הממשלה ושר הביטחון", אמר גנץ


יו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ הגיב היום (שלישי) לדיווחים לפיהם העליונות הביטחונית של ישראל באזור עלולה להיות בסיכון לאור כוונה לכאורה למכור לריאד מטוסי F-35.

"לאחר ההכרזה על הסכמי אברהם ב-2020, חתמתי כשר ביטחון עם מזכיר ההגנה האמריקאי תחת ממשל טראמפ, על הסכם שמבטיח את העליונות הביטחונית של ישראל באזור. מדינת ישראל חייבת לוודא שההסכם החשוב הזה נשמר, פגיעה בו תהיה הפקרות ביטחונית והאחריות לכך היא של ראש הממשלה ושר הביטחון", קבע גנץ.

maximize-image
העליונות של ישראל תישמר? מטוס F-35 של חיל האוויר | צילום: עופר צידון, פלאש 90

כאמור, רויטרס דיווחה היום (שלישי) כי ארצות הברית וערב הסעודית דנו באפשרות שריאד תרכוש מטוסי F-35 מתקדמים מתוצרת לוקהיד מרטין, במסגרת שיחות שהתקיימו בין שני המנהיגים לפני ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ בממלכה.

שני מקורות המעורים בפרטי הדיונים מסרו לרויטרס כי מדובר בעסקה פוטנציאלית שהסעודים מנסים לקדם כבר שנים, אך טרם ברור אם וושינגטון תאשר את המכירה, בשל החשש מפגיעה בעליונות הצבאית של ישראל – בעלת בריתה הקרובה של ארה"ב. לדברי אחד המקורות, נושא היתרון הצבאי האיכותי של ישראל הועלה בשיחות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News