נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייפגש מחר (רביעי) עם נשיא סוריה אחמד חוסיין א-שרע בסעודיה, מדובר בפגישה הראשונה בין נשיאי ארה"ב וסוריה זה 25 שנה, כך דווח ב"אל מוניטור".
גורם בבית הלבן מסר לאתר החדשות כי "הנשיא דונלד טראמפ הסכים להגיד ׳שלום לנשיא החדש של סוריה".

ממגדל טראמפ ועד פיוס עם ישראל: כך סוריה מנסה לפתות את ארה"ב

בתוך כך, על פי דיווח ברויטרס א-שרע, מנסה לשבור את הבידוד הבינלאומי ולקרב את נשיא ארצות הברית, באמצעות הצעות לשיתוף פעולה כלכלי עם וושינגטון, חיזור מדיני לעבר ישראל, וגם הצעה יוצאת דופן: הקמת מגדל טראמפ בלב דמשק.
היוזמה יצאה לדרך בעקבות פגישה יוצאת דופן בין שרעא לבין ג'ונתן בס, פעיל אמריקני המזוהה עם טראמפ, שנערכה בסוף אפריל ונמשכה ארבע שעות. לדבריו, שרעא הציג תוכנית כלכלית ואזורית: "הוא אמר לי שהוא רוצה לבנות מגדל טראמפ בדמשק. הוא רוצה שלום עם השכנים. לדבריו, זה טוב לאזור וטוב לישראל".
