accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

רה"מ לא מקבל את מתווה בג"ץ בנושא מינוי נציב שירות המדינה

אפרת ברינר

אפרת ברינר

טו אייר ה'תשפה (13.05.25)

112

63

like

4

dislike

מציב קו אדום לבג"ץ: רה"מ נתניהו החליט שלא לקבל את קביעת בית המשפט העליון שמינוי נציב שירות המדינה מותנה בקביעת מנגנון מינוי קבוע הכולל הליך תחרותי, ולהישאר נאמן להחלטה החוקית שבמסגרתה הממשלה היא היחידה שיכולה למנות את הנציב • פסיקת בג"ץ התקבלה ברוב של שני שופטים אל מול אחד שהתנגד


ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא לקבל את מתווה התחרותיות של בג"ץ בנושא מינוי נציב שירות המדינה, ויישאר נאמן להחלטה החוקית כי הממשלה היא היחידה שיכולה למנות את הנציב, כך נחשף היום (שלישי) בתוכנית ריקלין ושות'.

אמש, בג"ץ פסק כי מינוי נציב שירות המדינה מותנה בקביעת מנגנון מינוי קבוע שכולל הליך תחרותי. הפסיקה ניתנה בדעת רוב של השופטים יצחק עמית ודפנה ברק ארז, בעוד שהשופט סולדברג התנגד.

עו"ד רואי כחלון |
maximize-image
עו"ד רואי כחלון | צילום: שלי פדן לורבר

לדברי השופטים: "ההליך שבחרה הממשלה למינוי הנציב הבא אינו כולל ערובות מספקות לשמירה על אופיו העצמאי, הממלכתי והא-פוליטי של התפקיד, או לבחירת המועמד המתאים ביותר מבחינה מקצועית".

כזכור, בינואר האחרון בג"ץ דחה את העתירה נגד מינויו של רואי כחלון כממלא מקום נציב המדינה, בטענה כי מדובר במינוי זמני בלבד. באותה פסיקה, קבע בג"ץ כי מינויו של כחלון לא יוארך מעבר לשלושה חודשים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News