ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא לקבל את מתווה התחרותיות של בג"ץ בנושא מינוי נציב שירות המדינה, ויישאר נאמן להחלטה החוקית כי הממשלה היא היחידה שיכולה למנות את הנציב, כך נחשף היום (שלישי) בתוכנית ריקלין ושות'.
אמש, בג"ץ פסק כי מינוי נציב שירות המדינה מותנה בקביעת מנגנון מינוי קבוע שכולל הליך תחרותי. הפסיקה ניתנה בדעת רוב של השופטים יצחק עמית ודפנה ברק ארז, בעוד שהשופט סולדברג התנגד.

לדברי השופטים: "ההליך שבחרה הממשלה למינוי הנציב הבא אינו כולל ערובות מספקות לשמירה על אופיו העצמאי, הממלכתי והא-פוליטי של התפקיד, או לבחירת המועמד המתאים ביותר מבחינה מקצועית".
כזכור, בינואר האחרון בג"ץ דחה את העתירה נגד מינויו של רואי כחלון כממלא מקום נציב המדינה, בטענה כי מדובר במינוי זמני בלבד. באותה פסיקה, קבע בג"ץ כי מינויו של כחלון לא יוארך מעבר לשלושה חודשים.
