בג"ץ פסק היום (שני) כי מינוי נציב שירות המדינה מותנה בקביעת מנגנון מינוי קבוע שכוללת הליך תחרותי. הפסיקה ניתנה בדעת רוב של השופטים יצחק עמית ודפנה ברק ארז, כנגד דעתו החולקת של השופט סולברג.
לדברי השופטים: "ההליך שבחרה הממשלה למינוי הנציב הבא אינו כולל ערובות מספקות לשמירה על אופיו העצמאי, הממלכתי והא-פוליטי של התפקיד, או לבחירת המועמד המתאים ביותר מבחינה מקצועית".

השופט סולברג, בדעת מיעוט, סבר כי דין העתירות להידחות בהיעדר עילה להתערבות בהחלטות הממשלה: "קשה עד מאוד לקבוע כי קיימת חובה שבדין למנות את הנציב בהליך תחרותי, שכן החוק קובע פטור מפורש מחובת המכרז".
כזכור, בינואר האחרון בג"ץ דחה את העתירה נגד מינויו של רואי כחלון כממלא מקום נציב המדינה, תחת הטענה כי מדובר במינוי זמני בלבד. באותה פסיקה, קבע בג"ץ כי מינויו של כחלון לא יוארך מעבר לשלושה חודשים.
בהחלטתם של שופטי בג"ץ נכתב כי "הפתרון שהוצע, הגם שאינו מושלם, קובע נקודת איזון הולמת בין השיקולים השונים" ובשל כך החלטת ראש הממשלה נתניהו תישאר על כנה.
