האינפלציה בארצות הברית ממשיכה להתמתן: מדד המחירים לצרכן (CPI) עלה ב-2.3% בשנה האחרונה, ירידה קלה לעומת 2.4% בחודש מרץ ולראשונה מאז 2021, המדד הפתיע את התחזיות ונותר מתחת לצפי השוק שעמד על 2.4%. כך פרסם ביום שלישי הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה (BLS).
מדד הליבה, שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה, עלה גם הוא ב-2.8% לעומת אפריל אשתקד – נתון זהה לחודש מרץ ובקו אחד עם תחזיות האנליסטים. על בסיס חודשי, הן המדד הכללי והן מדד הליבה עלו ב-0.2%.
למרות הנתונים המרשימים, השוק לא הגיב באופן דרמטי: מדד הדולר האמריקאי (DXY), שבוחן את חוזקו מול סל מטבעות עיקריים, ירד ב-0.25% במהלך היום לרמה של 101.53.

מה זה אומר לגבי הריבית? הפדרל ריזרב שמר על הריבית ללא שינוי בהחלטתו האחרונה ונמצא תחת לחץ כפול, מצד אחד, רצון להוריד את הריבית כדי לעודד את הצמיחה, ומנגד חשש מהתפרצות אינפלציונית מחודשת. יו"ר הפד ג'רום פאוול ציין לאחרונה כי האינפלציה הצפויה בטווח הקצר עלתה, בין היתר בשל מדיניות המכסים החדשה ולכן יש להמתין בטרם שינוי כיוון מדיניות.
כל עוד נתוני האינפלציה ממשיכים להפתיע כלפי מטה, עשוי השוק להגביר את הציפיות להפחתת ריבית כבר בקיץ. נכון לעכשיו, לפי CME FedWatch Tool, הסבירות להפחתת ריבית של 0.25% ביוני עומדת על 15% בלבד, ירידה חדה מהערכות מוקדמות שעמדו על 34% בתחילת החודש.

למרות מגמת ההתמתנות באינפלציה, הדולר נחלש השבוע מול מרבית המטבעות המובילים, בעיקר מול היין היפני והפרנק השווייצרי. התחזקות נרשמה רק מול הדולר הקנדי והאירו.
