כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מדווח כי שופטי המחוזי דחו היום (שלישי) את בקשת התביעה בתיקי האלפים ומקבלים את בקשת עורך דין עמית חדד לשמיעת עדי הגנה במקביל לעדות ראש הממשלה בנימין נתניהו.
"ההחלטה בדבר שמיעת עדים במקביל לעדותו של הנאשם, ניתנה נוכח אילוצים שאינם שגרתיים ובהתחשב בהיקפו ומורכבותו החריגה של התיק. שיקולים אלה עומדים בעינם", נאמר בהחלטה.

נכתב כי "אשר לחשש שהביעה המדינה, לפיו בזמן החקירה הנגדית של הנאשם, יימשך הקשר בין הנאשם לבאי כוחו, ויהיה בכך כדי לפגוע הן בחקירתו הנגדית של הנאשם והן בחקירת העדים האחרים – ב"כ הנאשם הצהיר כי אין כוונה לפגוש את הנאשם לצורך הכנת עדי ההגנה. בנסיבות אלה, אין בסיס של ממש לחשש שהביעה המדינה".
"למען הסר ספק – אנו יוצאים מנקודת הנחה לפיה ב"כ הנאשם מודעים לכללים לפיהם בעת חקירתו הנגדית של הנאשם, עליהם להימנע מכל קשר עם הנאשם, בכל דרך שהיא, הן בקשר לעדים אחרים והן בכלל.
"בנסיבות אלה, בקשת המדינה נדחית, ומתכונת הדיון תמשך בשלב זה, כך שהנאשם יעיד פעמיים בשבוע, בכפוף לכך שבמקביל ינוצל הזמן במלואו, על ידי שמיעת עדי הגנה אחרים".
