accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

מסמכים מזויפים וחברות קש: כך איראן עוקפת את הסנקציות מארה"ב

רון דויטש

רון דויטש

טו אייר ה'תשפה (13.05.25)

3

1

like

0

dislike

ערוץ האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל" פרסם תחקיר המבוסס על מיילים ומסמכים עסקיים בו חשף רשת חברות איראנית המשמשות למכירת נפט ללקוחות בסין, הולנד ואיחוד האמירויות • בתוך כך, מנתונים שפורסמו בארצות הברית עולה שייצוא הנפט הנוכחי של טהראן גבוה מהממוצע בשנה האחרונה


על רקע השיחות הנמשכות בין וושינגטון לטהראן וקמפיין "הלחץ המקסימלי" של הנשיא טראמפ אשר מיועד לצמצם למינימום את ייצוא הנפט של טהראן, ערוץ האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל" חשף אתמול (שני), רשת של חברות כיסוי המקושרות לצבא האיראני במטרה להצליח להמשיך ולמכור נפט ללקוחות שונים ברחבי העולם.

בהתבסס על סדרת מיילים ומסמכים עסקיים אשר הגיעו לידיו, הערוץ שירטט רשת של חברות מאיראן וסין, אשר שנים מהפעילים הבכירים בה – מג'יד עזמי ואליאס נירומד-  נתונים תחת סנקציות אמריקאיות.

maximize-image
images-count1+
נפט איראני, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

לפי התחקיר, עזמי ונירומד פועלים במסגרת חברה בשם "ספהר אנרג'י ג'האן נמה פארס" אשר מסמכים תיעדו את קשריה עם הכוחות החמושים של המשטר. עוד צוין כי החברה משתמשת בחברת קש בהונג קונג בשם "שין רוי ג'י" כדי למכור נפט ללקוחות בהולנד, איחוד האמירויות וסין.

לטענת התחקיר, הרשת שנחשפה מדגישה את חולשתה של אכיפת הסנקציות האמריקאיות אשר נועדו לבודד את קשריו הכלכליים של המשטר ובפרט אלו המקושרים לכוחותיו החמושים.

maximize-image
images-count1+
משמרות המהפכה האיראניים | צילום: רויטרס

מנתונים שפרסם בתחילת החודש הארגון האמריקאי "מאוחדים נגד איראן גרעינית", במהלך חודש אפריל עמד ייצוא הנפט האיראני על כ-1.6 מיליון חביות נפט ליום – נתון גבוה מהממוצע בשנה החולפת שעמד על כ-1.5 מיליון ליום.

כזכור, זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו, הנשיא טראמפ חתם על צו המורה על חידוש מדיניות "הלחץ המקסימלי" בה נקט בכוהנתו הראשונה, והמשיך במאמצים בהם נקט גם ממשל ביידן להטיל עיצומים כנגד יחידים וחברות העוסקים בסחר הנפט האסור ובכלל זה "צי מכליות הצללים" המשרת את המשטר בטהראן להברחות.

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News