נשיא ארצות הברית נחת לפני זמן קצר בריאד, בירת סעודיה, והתקבל על ידי יורש העצר מוחמד בן סלמן. מדובר בביקור המדיני הראשון בקדנציה השנייה של טראמפ, כשהיעד הוא המזרח התיכון והמטרה – הסכמים כלכליים, שיתופי פעולה אזוריים ואולי דיונים אודות עתיד עזה.

טראמפ נחת בריאד בירת סעודיה לביקור עמוס וצפוף שיימשך עד סוף השבוע. נכון לעכשיו, ביקורו לא כולל את ישראל. במסגרת הביקור בסעודיה, טראמפ ישתתף בפסגת השקעות בהשתתפות אנשי עסקים בכירים. כמו כן, מתוכננות פגישות עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שבהן ידונו בין השאר על השקעות אמריקאיות בהיקף של כ-600 מיליארד דולר ואף יותר.
מחר, הנשיא צפוי להמשיך את ביקורו בערב הסעודית וישתתף בפסגת מדינות המפרץ (GCC) בהובלת יורש העצר מוחמד בן סלמאן. שם מתוכננים דיונים על שיתופי פעולה בתחום האנרגיה, טכנולוגיות מתקדמות ומינרלים.
ביום חמישי טראמפ עתיד לקפוץ לקטאר ולבקר בבסיס הצבאי האמריקאי הגדול ביותר במזרח התיכון, בסיס אל-עודייד. כמו כן הנשיא מתכנן להיפגש עם האמיר תמים בן חמד א-ת'אני, שאיתו ידון על השקעות ושיתופי פעולה ביטחוניים. באקסיוס דווח הערב כי קטאר תחתום על השקעות נוספות בארה"ב בשיעור שנע בין 200 ל-300 מיליארד דולר, זאת בנוסף למטוס שדוחא הציעה לוושינגטון כתחליף למטוס האייר פורס 1.
בשישי, היום האחרון שלו למסע, אם לא ישתנו דברים הנשיא טראמפ צפוי להגיע לאבו דאבי שבאיחוד האמירויות. שם הוא עתיד להפגש עם הנשיא מוחמד בן זאיד, ולדון על פרויקטים משותפים בתחומי הנדל"ן, התיירות והטכנולוגיה.
טראמפ אמר כי בהתאם להתפתחויות, הוא ישקול לבצע עצירה גם בטורקיה ביום חמישי ולהשתתף בשיחות השלום המתוכנות בין רוסיה לאוקראינה בהשתתפות פוטין וזלנסקי.
