בחודש אפריל 2025 נרשם גירעון ממשלתי מצטבר של 5.1% מהתוצר, על פי נתונים שפרסם היום (שני) משרד האוצר. מדובר על ירידה נוספת שמסמנת את החודש השביעי ברציפות שבו ממשיך הגירעון לרדת.
הנתונים המעודדים מגיעים על רקע עלייה חדה בהכנסות המדינה ממסים, שהסתכמו ב-41.7 מיליארד ש"ח – זינוק של למעלה מ-10% לעומת אפריל אשתקד. את העודף התקציבי החודשי, שהגיע לכ-3.2 מיליארד ש"ח, מסבירים באוצר בגבייה עונתית מוגברת, לצד התאוששות מתמשכת בפעילות הכלכלית.

באפריל נרשם גירעון של 11.1 מיליארד ש״ח, ובסך הכול מתחילת השנה מדובר בגירעון מצטבר של 7.2 מיליארד ש״ח. בשנים עשר החודשים האחרונים הגירעון עמד על כ-104.7 מיליארד ש”ח – 5.1% מהתוצר.
הכנסות המדינה הסתכמו ב־48.3 מיליארד ש”ח, ובמצטבר מתחילת השנה – 195.6 מיליארד ש”ח, גידול של כ־24.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גידול בהכנסות ממסים עמד על כ־25%.

הוצאות הממשלה הסתכמו ב־59.5 מיליארד ש״ח, ובמצטבר מתחילת השנה – 202.8 מיליארד ש״ח, עלייה של 3.9% לעומת אשתקד. ההוצאה הבולטת נרשמה במערכת הביטחון בשל המלחמה.
כזכור, בינואר פורסם כי הגירעון התקציבי לשנת 2024 עמד על 6.9% מהתוצר, שהם כ-136.2 מיליארד שקל. נמוך מהתקרה המעודכנת שעמדה על 7.7%. בחודש דצמבר 2024 הסתכם הגירעון החודשי בכ-19.2 מיליארד שקל, בהשוואה לגירעון של 33.8 מיליארד שקל בדצמבר 2023.
