accessibility-icon
share-icon
מתוך "ישראל הבוקר"

"קיבלנו אור ירוק - ועצרנו": מדוע ישראל לא מכריעה את חמאס?

רבקה שורק

רבקה שורק

יד אייר ה'תשפה (12.05.25)

33

6

like

4

dislike

טייס הקרב לשעבר מתח ביקורת על מדיניות ההבלגה של ישראל מול הגזרות השונות, וטען כי ההזדמנות שניתנה על ידי טראמפ לא נוצלה - והפכה לפספוס היסטורי • וגם: מהי לדעתו הטעות של ישראל מול האיום החות'י?


אלוף משנה במיל' מאיר מוסט, טייס קרב לשעבר בטייסת 69 טען היום (שני) בריאיון ל"ישראל הבוקר" כי מדינת ישראל פספסה הזדמנות היסטורית כשלא נענתה להצעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "לפתוח את שערי הגיהינום על עזה".

לדבריו מוסט, "הרצון הטוב של הנשיא טראמפ כבר נראה די רחוק מאחורינו", ובזמן שישראל קיבלה לדבריו אור ירוק לפעול – היא בחרה להימנע: "בין אם מדובר בעזה ובין אם בזירות אחרות, בפועל אנחנו עוצרים את המשימות במקום להוציא אותן לפועל".

maximize-image
מחבלי חמאס | צילום: Anas-Mohammed, שאטרסטוק

מוסט התייחס גם לאיום החות'י בתימן, והדגיש כי הגישה של ישראל כיום היא תגובתית: כשאנחנו מותקפים – אנחנו מגיבים. לדבריו, הדרך הנכונה היא לגבש מדיניות ברורה ולהפעיל אותה באופן יזום, ולא להסתפק בתגובות נקודתיות לאירועים.

עם זאת, מוסט הבהיר כי תימן איננה הבעיה המרכזית. לדבריו, אם נטפל באיראן ובעזה, שהן הזירות המרכזיות, נוכל להתמודד גם עם החות'ים. מדובר בבעיה שצריך לטפל בה, אבל לא מדובר באיום המרכזי: "האיום הקיומי האמיתי הוא הגרעין האיראני".

עקבו אחרינו גם ב-Google News