במהלך הלילה (בין ראשון לשני) מתאם השבויים והנעדרים גל הירש שוחח פעמיים עם הוריו של החטוף האמריקני-ישראלי עידן אלכסנדר, זאת לאחר שחמאס הודיע כי ישחרר אותו כמחווה של רצון טוב לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ.
השיחה הראשונה התקיימה זמן קצר לאחר קבלת ההודעה מהאמריקנים, כאשר ההורים סיימו שיחה עם שליחו המיוחד למזרח התיכון של הנשיא טראמפ, סטיב ויטקוף, שבישר להם על השחרור הצפוי של בנם.

השיחה השנייה התקיימה לפני עלייתם למטוס מארה"ב לישראל, כדי לעדכן אותם בהתפתחויות. בנוסף, הירש השיב לאורך הלילה לפניות רבות של משפחות חטופים שביקשו להתעדכן במצב ולהבין את המשמעויות הנלוות לשחרור אלכסנדר.
On this Mother’s Day, it is my honor to travel with Edan Alexander’s mom Yael for reunion of her son from Hamas.
Thank you President Trump for your commitment to bringing all Americans home. @POTUS @SecRubio @SteveWitkoff ❤️❤️❤️ pic.twitter.com/UwcehqJ0xB
— Adam Boehler (@aboehler) May 12, 2025
שליחו של טראמפ לשבויים, אדם בוהלר פרסם תמונה עם הוריו של אלכסנדר ברשת X וכתב: "ביום האם הזה, זהו כבוד עבורי לנסוע עם יעל, אימו של עידן אלכסנדר, לאיחוד בנה מחמאס. תודה לנשיא טראמפ על מחויבותך להחזיר את כל האמריקאים הביתה".
מוקדם יותר היום, לשכת ראש הממשלה התייחסה לשחרור החטוף עידן אלכסנדר. בהודעת הלשכה נכתב כי ישראל לא התחייבה להפסקת אש או לשחרור מחבלים וכי הדבר התאפשר בשל מדיניות התקיפה שקיבלה גיבוי מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ובזכות הלחץ הצבאי. כמו כן, הודגש כי המשא ומתן עם חמאס יימשך תחת אש.

כזכור, אמש חמאס הודיע כי החטוף עידן בן ה-20, ישוב לישראל במסגרת מחווה לנשיא טראמפ ובניסיון להגיע להסכמה שתביא לסיום המלחמה. לפי דיווח ברויטרס, אלכסנדר צפוי לשוב לישראל ביום שלישי הקרוב.
