לשכת ראש הממשלה התייחסה הבוקר (שני) לשחרור החטוף עידן אלכסנדר. בהודעת הלשכה נכתב כי ישראל לא התחייבה להפסקת אש או לשחרור מחבלים וכי הדבר התאפשר בשל מדיניות התקיפה שקיבלה גיבוי מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ובזכות הלחץ הצבאי. כמו כן, הודגש כי המשא ומתן עם חמאס יימשך תחת אש.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "השחרור הצפוי של חייל צה"ל עידן אלכסנדר ללא תמורה יתאפשר בשל המדיניות התקיפה שהובלנו בגיבוי הנשיא טראמפ, ובזכות הלחץ הצבאי של חיילי צה"ל ברצועת עזה.

"ישראל לא התחייבה להפסקת אש כלשהי או לשחרור מחבלים, אלא רק למסדרון בטוח שיאפשר את שחרורו של עידן. אנחנו בימים קריטיים שבהם מונחת בפני החמאס עסקה שתאפשר את שחרור חטופינו. המשא-ומתן יימשך תחת אש ותוך כדי הכנות להעצמת הלחימה".
כזכור, אמש חמאס הודיע כי החטוף עידן בן ה-20, ישוב לישראל במסגרת מחווה לנשיא טראמפ ובניסיון להגיע להסכמה שתביא לסיום המלחמה. לפי דיווח ברויטרס, אלכסנדר צפוי לשוב לישראל ביום שלישי הקרוב.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הלילה (בין ראשון לשני) להודעת חמאס על שחרורו של החטוף הישראלי-אמריקני עידן אלכסנדר מידי חמאס: "זה היה צעד שנעשה בתום לב כלפי ארצות הברית ומאמצי המתווכים – קטאר ומצרים – לשים קץ למלחמה האכזרית הזו ולהחזיר את כל בני הערובה החיים והגופות ליקיריהם".
