לשכת ראש הממשלה הודיעה הערב (ראשון) על המסר שהעבירה ארצות הברית על שחרורו הצפוי של החייל החטוף עידן אלכסנדר: "ארצות-הברית הודיעה לישראל על כוונת החמאס לשחרר את החייל עידן אלכסנדר כמחווה לאמריקנים, וזאת ללא תמורה או תנאי".
חמאס מאשר: נשחרר את עידן אלכסנדר "כחלק מהמאמצים להפסקת אש"
באופן מפתיע ארצות-הברית מסרה לישראל שמהלך זה צפוי להוביל למשא-ומתן לשחרור חטופים במתווה ויטקוף המקורי – שישראל כבר קיבלה. "ישראל נערכת לאפשרות שמהלך זה יתממש. על-פי מדיניות ישראל, יתקיים המשא-ומתן תחת אש תוך מחויבות להשגת כל מטרות המלחמה", נמסר.

ההבהרה מגיעה לאחר שבארגון הטרור הרצחני חמאס הודיעו כי "כחלק מהמאמצים של אחינו המתווכים להשיג הפסקת אש, חמאס היה בקשר עם הממשל האמריקאי בימים האחרונים, והתנועה הביעה חיוביות רבה בנושא. שחרורו של החייל הישראלי עידן אלכסנדר, המחזיק באזרחות אמריקאית כפולה, יהיה חלק מהמאמצים להשיג הפסקת אש, פתיחת המעברים ולאפשר סיוע שיגיע לעמנו ברצועת עזה".

דיווח: חמאס צפוי להודיע הערב על שחרור החטוף עידן אלכסנדר
ח"כ אוהד טל הגיב למהלך: "שחרורו הצפוי של עידן אלכסנדר הוא רגע מרגש ומשמח. כל חטוף שחוזר – עולם ומלואו. אבל חייבים גם להודות שמציאות בה הדרכון הזר נותן קדימות והופך לקריטריון להצלת חיים, הוא קושי מוסרי שמערער את יסודות הערבות ההדדית שלנו".

לקראת שחרור החטוף עידן אלכסנדר: וויטקוף צפוי להגיע לישראל

