חשיפת C14: שר התקשורת שלמה קרעי התייחס היום (ראשון) להקלטות השופט יצחק עמית, שנחשפו בתוכנית האולפן הפותח בהן התבטא נשיא העליון כי "דמוקרטיה היא לא שלטון הרב", ואמר כי נחשפה כאן תפיסת עולם מסוכנת.
לדברי השר קרעי: "דבריו של השופט עמית על כך ש"דמוקרטיה אלקטורלית היא דמוקרטיה של כיתה ד’, וש"הרוב מזכיר לו ארבעה זאבים וכבשה שמצביעים את מי לאכול" – אינם פליטת פה, אלא חשיפת תפיסת עולם מסוכנת. זה לא רק בוז לבוחרים, אלא שלילה גסה של עקרון יסוד – שלטון העם".

ח"כ גוטליב על השופט עמית: "מדובר במגלומן מסוכן"
השר הוסיף כי "עמית לא כשל בלשונו – הוא פשוט אמר בקול את מה שהאליטה המשפטית לוחשת לעצמה כבר שנים: הרוב מסוכן, הציבור טיפש, ורק בג”צ יודע. אז מי כאן הזאבים? הציבור שבחר את נציגיו – או קבוצת פקידים שמבטלת את הכרעתו פעם אחר פעם? זו לא דמוקרטיה – זו דיקטטורה בגלימת שיפוט. שלטון העם איננו ״שלב ילדותי״ – הוא הבסיס לקיומה של מדינה חופשית, ומי שמזלזל בו – מזלזל בנו".

יריב לוין על השופט עמית: "בעל הלך חשיבה קיצוני ולא דמוקרטי"
כזכור, בהקלטות שנחשפו היום ע"י C14 נשמע השופט עמית: "תעשה לי טובה. עזוב אותי ממה שנקרא בשפה שלנו' – דמוקרטיה אלקטורלית. זה מזכיר לי, את ארבעת הזאבים והכבשה שעשו הצבעה את מי נאכל לארוחת הערב – זו דמוקרטיה של כיתה ד', סליחה. דמוקרטיה זה לא רק שהרוב קובע, כי יש זכויות מסוימות שנועדו להגן על המיעוט, ונועדו גם לשמור על ערכים מסוימים. הרעיון של 'הרוב קובע' זו דמוקרטיה שאני קורא לה דמוקרטיה אלקטורלית, אבל היא מאוד נחותה".

ח"כ משה סעדה: "השופט עמית לא ראוי להיות נשיא העליון"

בחמישי האחרון חשפנו כי אחד התלמידים שאל את עמית איך אפשר לסמוך עליו שהוא יפסוק בצורה ישרה ולא פוליטית. על כך ענה הנשיא: "כי אתה רואה איזה עניין פוליטי, אבל אני רואה בזה עניין לא פרוצדורלי", הוא הוסיף, "אפילו השכול הפך בימינו לפוליטי… אבל אנחנו צריכים להיצמד, ולהתעלם מכל הרעשי רקע האלה, אני לא רואה בפיטורי רונן בר עניין פוליטי אני מנתח את זה משפטית לחלוטין".

בהמשך דבריו, טען עמית כי "האמירה האחרונה" במדינה חייבת להישאר בידי בית המשפט העליון, והשווה את תפקיד השופטים לתפקיד שופט במשחק כדורגל: "אבל אגב, זה לא כל כך מזעזע שבדברים מסוימים, נכון להיום, המילה האחרונה של בית המשפט. גם במשחק כדורגל, השופט קובע, אין מה לעשות. ואז יש 'מי ישפוט את השופטים', 'מי ישמור על השומרים', כל הקלישאות האלה. אבל זה בסדר גמור, זה חלק מכללי המשחק".
