נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הלילה (בן מוצ"ש לראשון) לשיחות המשא ומתן שהחלו מול סין, זאת לאחר שהכריז על העלאת המכסים בשיעור של 145% על ייבוא סחורות מהמדינה האסייתית, שהגיבה גם היא בהטלת מכסים על סחורות אמריקניות בהיקף של 125%.
בפוסט ברשת החברתית שלו "Truth Social", שצויץ גם ברשת X, טראמפ ציין: "פגישה טובה מאוד היום עם סין, בשוויץ. הרבה דברים דנו, הרבה הסכימו. איפוס מוחלט שבוצע בצורה ידידותית, אך בונה. אנחנו רוצים לראות, לטובת סין וגם של ארה"ב, פתיחה של סין לעסקים אמריקאים. התקדמות גדולה נעשתה!!!".
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) May 10, 2025
כזכור, ארצות הברית וסין החלו בז'נבה לראשונה את סבב שיחות משא ומתן פנים אל פנים מאז הסלמת מלחמת הסחר בין המדינות. השיחות מתמקדות במאמצים לצמצם את המתיחות הכלכלית ובחיפוש פתרונות להסרת חלק מהמכסים, שעלו עד ל-145% מצד ארה"ב ו-125% מצד סין. המשך הדיונים בנושא צפויים להתקיים גם היום.
אתמול, רגע לפני תחילת השיחות, הנשיא ארצות הברית שיגר ברשתות החברתיות שני מסרים לסין. מצד אחד, דחק טראמפ בסינים לפתוח את השווקים לסחורות אמריקאיות בטענה: "זה יהיה כל כך טוב עבורם", במקביל, הודיע כי "מכסים של 80% על סין נשמעים נכונים!".
