בתום הדיון בבית המשפט העליון שהתקיים היום (שישי), החליט השופט יחיאל כשר כי מעצרו של יונתן אוריך יוארך בהתאם לבקשת המשטרה, ודחה את הערעור שהגיש עו"ד עמית חדד. אוריך ישאר במעצר עד ה-12.5.
כבר בשבלבים המוקדמים של הדיון, כתבנו מוטי קסטל, שדיווח מהמשפט, העריך כי השופט כשר לאיזה כיוון מועדות פניו, זאת בעקבות חילופי הדברים בין כשר, עו"ד עמית חדד פרקליטו של אוריך, ונציגי המשטרה והפרקליטות.

על פי הדיווח של קסטל, השופט יחיאל כשר אמר בסיכום הדיון כי "לאחר שעיינתי בחומר ושמעתי את הצדדים נחה דעתי. הערר נדחה. ככל שידרש המשך מעצר נוסף תידרש עילה נוספת ולא דווקא בהקשר עילת המסוכנות. נימוקים מפורטים ינתנו בשלב מאוחר יותר".
כזכור, אל הדיון בנוגע לערעור הארכת המעצר של יונתן אוריך בבית המשפט העליון שהתקיים היום הגיעו בין היתר ראש וועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן, ומגיש הפטריוטים ינון מגל.

הדיון התקיים בעקבות הערעור שהגיש עו"ד עמית חדד, פרקליטו של אוריך, לאחר ששופט בית המשפט המחוזי מיכלס הפך את החלטת קודמו, וקיבל את דרישת המשטרה להאריך את מעצרו של אוריך.
