ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליפו היום (שלישי) ברכות הדדיות לרגל ציון 80 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית. נתניהו הדגיש את תרומתו המכרעת של הצבא האדום לניצחון על הנאצים, ואת משקלם של המפקדים והלוחמים היהודים הרבים במלחמה.
ע"פ הקרמלין, שני המנהיגים, ששוחחו לראשונה מאז דצמבר 2023, הדגישו את הצורך בהגנה על האמת של האירועים ההיסטוריים במלחמת העולם השנייה. כמו כן, פוטין ונתניהו דנו בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון, כשנשיא רוסיה הביע את משאלתו לשלומו של העם הישראלי.

במהלך שיחתם הערב, ראש הממשלה נתניהו הודה לנשיא פוטין על עזרתו בשחרור סשה טרופנוב משבי ארגון הטרור חמאס. בנוסף, שוחח ראש הממשלה עם נשיא רוסיה על המשך המאמצים שישראל נוקטת לשחרור כל החטופים.
השיחה האחרונה בין ראש הממשלה לנשיא רוסיה התרחשה כאמור לפני כשנה וחצי, במהלכה נתניהו מתח ביקורת קשה אודות שיתוף הפעולה בין רוסיה לאיראן. בדבריו, הדגיש רה"מ כי "כל מדינה שהייתה סופגת מתקפת טרור נפשעת כפי שחוותה ישראל – הייתה נוהגת בעוצמה לא פחותה מזו שבה אנחנו פועלים".
