מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק לשכת עורכי הדין, לקיצור תקופת ההתמחות בעריכת דין מ-18 חודשים ל-12 חודשים. ההצעה עברה ברוב של 23 חברי כנסת ללא מתנגדים, ותועבר כעת לדיון בוועדת החוקה.
המהלך מבקש לעגן בחקיקה קבועה את ההסדר שכבר הוחל ביולי 2024 כהוראת שעה, וזוכה כעת לתמיכה רחבה במערכת המשפט ובמערכת הפוליטית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "הצעה זו מתחשבת בשיקולים יישומיים ופרקטיים, כגון איכות המטלות המקצועיות שמבצעים המתמחים, שאינה מושפעת בהכרח מאורך ההתמחות, שכרם הנמוך יחסית, יוקר המחיה המאמיר, והיכולת של המתמחים להפיק ערך משמעותי מהתקופה".
עוד נטען כי קיצור ההתמחות יאפשר "השתלבות מהירה יותר של המתמחים בשוק העבודה ונטילת אחריות מקצועית מוקדמת במסגרת עבודה מעשית" – דבר שיתרום להתפתחותם המקצועית של עורכי הדין הצעירים.
