accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

דיווח: שריפה פרצה במתקן של משמרות המהפכה בדרום איראן

נעמי רחליס

נעמי רחליס

ז אייר ה'תשפה (05.05.25)

23

36

like

3

dislike

ברקע שרשרת פיצוצים מסתוריים באיראן, כלי תקשורת במדינה מדווחים על שריפה במחסן תחמושת תת-קרקעי של משמרות המהפכה באזור קאזרון שבדרום המדינה • בשבוע האחרון איראן חוותה שורת פיצוצים בתחנת כוח, מפעלי תעשייה ואתרים אסטרטגיים, על רקע מתיחות גוברת במשא ומתן הגרעיני מול המערב


ברקע שרשת הפיצוצים המסתוריים באיראן, כלי תקשורת באיראן מדווחים היום (שני) על שריפה שפרצה במחסן תחמושת תת קרקעי השייך למשמרות המהפכה באזור קאזרון שבדרום איראן. לפי דיווח ב'כיהאן', "חלק ממאגרי התחמושת ממוקמים במנהרות תת-קרקעיות במורדות ההרים באזור".

השריפה בדרום איראן מגיעה לאחר שבתוך שבוע, לא פחות משישה פיצוצים התרחשו במדינה העוינת. האירועים החלו הלילה בתחנת כוח בעיר כראג’. זמן קצר לאחר מכן – פיצוץ במפעל לייצור כלי רכב במשהד, ואחריו פיצוץ נוסף במפעל חומרים כימיים בעיר קום. במקביל – דיווחים על שריפה מסתורית בבסיס של משמרות המהפכה בטהראן.

maximize-image
images-count1+
הפיצוץ בתחנת הכוח באיראן | צילום: רשתות ערביות

ביום ראשון דווח על רעידת אדמה בצפון איראן. אלא שמיד לאחר מכן החלו להישמע פיצוצים עזים. אזורים שלמים הוחשכו, שריפות פרצו – והאירועים שיבשו בין השאר גם את נאומו של אחד מיועציו של המנהיג העליון עלי חמינאי.

על פי הערכות, תחנת הכוח שהותקפה ממוקמת באזור אסטרטגי במיוחד – בקרבת מחסנים לוגיסטיים של משמרות המהפכה, ולא הרחק ממתקן גרעין מרכזי בעיר כראג’. מקומות כאלה נחשבים רגישים במיוחד – ועשויים להיות יעד במתקפה עתידית.

maximize-image
images-count1+
הפיצוץ בנמל בבנדר עבאס באיראן | צילום: רשתות ערביות

ביום שלישי שעבר התרחש פיצוץ נוסף בעיר אספהאן שבמרכז איראן. האירוע התרחש במחסן של חברת “Avanar Parsian” באזור מֵיימֶה, וגרם למותו של אדם אחד ולפציעת שניים נוספים. החברה מזוהה עם ייצור חומרי נפץ ונמצאת תחת פיקוח של המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן.

שרשרת הפיצוצים מגיעה על רקע המשבר בשיחות הגרעין בין איראן לארצות הברית. הסבב הרביעי של המשא ומתן, שאמור היה להתקיים השבוע, נדחה. האיראנים טוענים לסיבות טכניות – אך על פי פרסומים במערב, השיחות תקועות. שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ’י, צייץ אתמול תנאי חדש למו"מ: העלאת רמת העשרת האורניום.

עקבו אחרינו גם ב-Google News